رئیس دیوان محاسبات کشور از بررسی پرونده سد گتوند و برخورد با افرادی که در مطالعات اولیه با وجود گنبدهای نمکی اقدام به ساخت آن کردند، خبرداد.

سلامت نیوز: رئیس دیوان محاسبات کشور از بررسی پرونده سد گتوند و برخورد با افرادی که در مطالعات اولیه با وجود گنبدهای نمکی اقدام به ساخت آن کردند، خبرداد.

امین حسین رحیمی شامگاه شنبه در شورای اداری استان خوزستان گفت: سد گتوند یکی از عظیم ترین پروژه های عمرانی کشور در چند سال اخیر بود ولی متاسفانه در مطالعات اولیه این سد، دقت کافی صورت نگرفته به گونه ای که با وجود گنبدهای نمکی در مسیر، ساخت آن اکنون با ایراداتی جدی مواجه است.

او گفت: یکی از ایرادتی که این سد به صورت اساسی با آن مواجه است، وجود گنبدهای نمکی در مسیر آن است به همین دلیل بعد از بررسی همه جانبه پرونده این سد، با افراد خاطی که در مطالعات اولیه این موضوع را نادیده گرفته اند برخورد قانونی صورت می گیرد زیرا برای ساخت این سد مبالغ هنگفتی از بیت المال هزینه شده است. همچنین قرار شد در جلسه ای با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست کشور، راهکارهای حبران خسارت ناشی از این سد و وجود گنبدهای نمکی در آن بررسی شود.

رحیمی البته عنوان کرد که نمک های موجود در بستر این سد قابل کنترل است ولی باید اقداماتی فوری و ضرب الاجلی در این موضوع از سوی مسئولان صورت بگیرد تا از بروز هر گونه مشکل و یا فاجعه در این خصوص جلوگیری شود. بی شک پس از بازگشت به تهران مشکلات این سد به صورت جدی مورد بررسی همه جانبه قرار می گیرد.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha