یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 110493

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از شناسایی 14 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در طرح غربالگری سال گذشته خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از شناسایی 14 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در طرح غربالگری سال گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مجید رضازاده اظهار داشت: در طرح غربالگری که از ابتدای آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه یافت، بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار کودک سه تا شش سال مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: از میان کودکانی که در این طرح غربالگری زیرپوشش قرار گرفتند، بیش از 14 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی خاطرنشان کرد: شناسایی این تعداد کودک مبتلا به تنبلی چشم، از وقوع 14 هزار معلولیت در سال‌های آینده پیشگیری کرد زیرا اگر تنبلی چشم به موقع درمان نشود، فرد در بزرگسالی مبتلا به کم‌بینایی یا نابینایی می‌شود.

وی بیان کرد: روش درمان تنبلی چشم در سنین زیر شش تا هفت سال بسیار ساده است و کودک با روش‌های درمانی بسیار ساده مورد درمان قرار می‌گیرد.

رضازاده با بیان اینکه متاسفانه هنوز 23 درصد کودکان سه تا 6 سال زیرپوشش این طرح قرار نگرفته‌اند، بیان کرد: به طور قطع در میان این جمعیت نیز کودکان مبتلا به تنبلی چشم وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به سلامتی کودکان خود احساس مسئولیت کنند و حال که شرایط غربالگری و شناسایی و تشخیص تنبلی چشم به طور رایگان از سوی بهزیستی فراهم است، در این طرح مشارکت کنند.

وی عنوان کرد: پیشگیری برای بهزیستی بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه هزینه نیز انجام می‌دهد زیرا معتقدیم هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.

رضازاده،‌ هزینه انجام شده برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال گذشته را بالغ بر 3میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور برای شرکت در کارگاه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم به استان یزد سفر کرده است.

این کارگاه دو روزه با حضور کارشناسان طرح مبارزه با تنبلی چشم سراسر کشور به میزبانی بهزیستی استان یزد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha