هرچه لنز مدت زمان بیشتری روی چشم بماند و تعویض نشود عدم تحمل به آن به دلیل ایجاد رسوباتی در چشم افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز: هرچه لنز مدت زمان بیشتری روی چشم بماند و تعویض نشود عدم تحمل به آن به دلیل ایجاد رسوباتی در چشم افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن بهمنی کشکولی متخصص چشم‌پزشکی  گفت: لنز تماسی به عنوان یک روش جایگزین عینک است به طور کلی لنزها به دو گروه سخت و نرم تقسیم می‌شوند که لنز سخت برای کسانی که آستیگمات بالا دارند و لنز نرم برای کسانی که آستیگمات ندارند یا پایین دارند به کار برده می‌شود. لنزهای نرم می‌توانند هم رنگی و هم غیررنگی باشند اما لنزهای سخت فقط طبی هستند.

 

وی افزود: عموم افرادی که عینک‌ می‌زنند ابتدا به چشم‌پزشک مراجعه می‌کنند سپس براساس معایناتی که روی سطح قرنیه، میزان اشک و پذیرش لنز انجام می‌شود تشخیص داده می‌شود که شخص از لنز استفاده کند یا خیر و اگر می‌تواند از لنز استفاده کند مشخص شود از چه نوع لنزی بهتر است بهره ببرد.
بهمن کشکولی تصریح کرد: کسانی که دارای خشکی چشم شدید و آلرژ‌ی‌های مزمن چشم هستند قادر به استفاده از لنزهای طبی یا طبی رنگی نیستند گاهی افراد در معاینه تشخیص داده می‌شود که می‌تواند از لنز استفاده کنند اما با گذاشتن آن عدم تحمل به لنز در آنها مشاهده می‌شود این افراد باید از لنزهای با طول مدت کوتاه استفاده نمایند.
وی اظهار داشت: هر چه لنز مدت زمان بیشتری روی چشم بماند و تعویض نشود عدم تحمل به آن به دلیل ایجاد رسوباتی در روی چشم افزایش می‌یابد بنابراین باید معایناتی بر اساس انحنای قرنیه و قطر آن انجام گیرد و سعی شود توسط متخصص چشم لنز کاملا روی قرنیه قرار بگیرد تا شانس عوارض بعدی کمتر شود و این عمل به پیوند قرنیه نیانجامد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha