مدیر عامل ستاد دیه كشور اعلام كرد: سالانه ‪ ۳۰‬هزار نفر در كشور در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

سالانه ‪ ۳۰‬هزار نفر در اثر حوادث رانندگی در كشور كشته می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز ، "سید اسداله جولایی" پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:همچنین برااثر این حوادث سالانه حدود ‪ ۲۵۰‬هزار نفر در كشور مصدوم می‌شوند.

وی افزود: عوامل مختلفی از جمله وضعیت نامناسب جاده‌ها، كم عرض بودن راههای ارتباطی و عوامل انسانی باعث شده كه شمار تلفات و كشته‌های حوادث رانندگی كشور ما بسیار بیشتر از دیگر كشورهای دنیا باشد.

وی اظهار داشت: آمار بسیار بالایی از خودروهای موثر در این تصادفات فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث می‌باشند.

وی گفت: بخشی از این سهل انگاری متوجه شركتهای خودروسازی كشور بوده كه خودروهای واگذاری شده را با بیمه‌نامه بسیار پایین به مالكان واگذارمی‌كنند و در بسیاری موارد رانندگان حادثه دیده را با مشكلات متعددی در پرداخت خسارت مواجه می‌سازد.

جولایی گفت: در آذرماه امسال طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث با تلاش ستاد دیه كشور و هیات دولت انجام شد و شركتهای خودروسازی مكلف به بیمه نمودن كامل خودروهای تولیدی خود شدند.

وی اضافه كرد: اصلاح قانون اجباری بیمه شخص ثالث تاكنون در ‪ ۲۹‬جلسه در كمیسیون اقتصادی مجلس هفتم مورد بررسی قرار گرفته و انتظار می‌رود تا پایان امسال به تصویب نهایی برسد.

به گفته وی، اجرای قانون منع تردد خودروهای فاقد بیمه نامه و آموزش و پیشگیری از دیگر اهداف ستاد دیه كشور در اصلاح قانون بیمه شخص ثالث است.

مدیر عامل ستاد دیه كشور با بیان اینكه، نداشتن بیمه‌نامه و همراه نداشتن گواهینامه توسط رانندگان فعلی حرام و منكر است، افزود: تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی نیز همچنان كه امام خمینی (ره) فرمود "عبور از چراغ قرمز حرام است" نیز فعلی حرام می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha