یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هم‌اکنون در استان کرمان پیوند کلیه، کبد و قرنیه انجام می‌شود، گفت: به‌زودی پیوند قلب و ریه نیز با آماده شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات در استان کرمان انجام می‌شود.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هم‌اکنون در استان کرمان پیوند کلیه، کبد و قرنیه انجام می‌شود، گفت: به‌زودی پیوند قلب و ریه نیز با آماده شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات در استان کرمان انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «نوذر نخعی» در جمع فرهنگیان کرمان با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه پیوند اعضا رتبه‌ی سوم کشوری را دارد.

وی ادامه داد: بر اساس فتوای مراجع تقلید، اهدا عضو وابسته به رضایت فرد مرگ مغزی با تأئید و تکمیل فرم نام‌نویسی اهدا عضو در زمان حیات وی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به حضور فرهنگیان در همه‌ی عرصه‌های نظام و تأثیرگذاری این قشر، ادامه داد: فرهنگیان استان کرمان ضمن ارج نهادن به تفکر حیات بخشی به انسان‌ها و اهداء عضو در فرهنگسازی این امر حیات بخش و ایثارگرانه نقشی موثر دارند.

نخعی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان کرمان پیوند کلیه، کبد و قرنیه انجام می‌شود، افزود: به‌زودی پیوند قلب و ریه نیز با آماده شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات در استان کرمان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: 100 نفر از فرهنگیان کرمان در اقدامی خداپسندانه و در آخرین روز از هفته‌ی سلامت، فرم اهداء عضو را تکمیل و متقاضی این امر نوع دوستانه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha