یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 110516

پژوهشگران دریافته اند ، فرزندان والدین مستبد و متوقع که فقط امر و نهی می کنند و پاسخگو نیستند بیشتر احتمال دارد رفتار قلدری نسبت به سایر همسالان خود نشان دهند.

سلامت نیوز: پژوهشگران دریافته اند، فرزندان والدین مستبد و متوقع که فقط امر و نهی می کنند و پاسخگو نیستند بیشتر احتمال دارد رفتار قلدری نسبت به سایر همسالان خود نشان دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مطالعات نشان می دهد،فرزندان والدین پاسخگو و صمیمی که به رشد روانی و جسمی کودکان خود اهمیت می دهند، احتمال کمتری دارد رفتار قلدری در پیش گیرند.

کودکانی که مورد آزار، خصومت، تنبیه بدنی و سایر رفتارهای خشونت آمیز والدین خود قرار می گیرند، احتمال بیشتری دارد این رفتارها را در روابط خود با همسالانشان الگو قرار دهند.

کودکان از والدین خود یاد می گیرند که با دیگران چگونه رفتار و تعامل کنند. بنابراین اگر کودکان در خانه پرخاشگری و کلمات تند و خشمگینانه را بیاموزند تمایل خواهند داشت از این رفتارها در زمان تعامل با دیگران استفاده کنند.

بررسی ها همچنین نشان می دهد، فرزندان خانواده هایی که درآمد متوسطی دارند نسبت به کودکان خانواده های پر درآمد و کم درآمد کمتر رفتار قلدری از خود نشان می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha