یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹

هماهنگ‌کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: اعضای بدن یک جوان 18ساله که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود زندگی سه نفر را در کرمان نجات داد.

سلامت نیوز: هماهنگ‌کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: اعضای بدن یک جوان 18ساله که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود زندگی سه نفر را در کرمان نجات داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مجید گیلانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اهدای اعضای یک جوان 18ساله جیرفتی که بر اثر سانحه، دچار مرگ مغزی شده بود بار دیگر زندگی سه نفر را نجات داد، اظهار داشت: کبد و دو کلیه این جوان به بیماران نیازمند دریافت عضو پیوند زده شد.

وی بیان داشت: این بیمار که در سانحه‌ای دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان امام خمینی جیرفت بستری بود که برای اهدای عضو به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل و پس از تایید مرگ مغزی و رضایت از خانواده این جوان، اعضای وی در بیمارستان افضلی‌پور به بیماران نیازمند اهدا شد.

هماهنگ کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه روند اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در استان رو به افزایش است، بیان کرد: افزایش میزان رضایت‌گیری و اهدای عضو در استان نشانه افزایش آگاهی مردم در زمینه اهدای عضو است.

گیلانی عنوان کرد: خانواده‌های بیماران مرگ مغزی اعضای عزیز از دست رفته خود را در راه رضای خداوند اهدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha