یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 110519

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هم اکنون به 100 هزار پرستار برای کمبود نیروی انسانی نیاز داریم، گفت: این در حالی است که سالانه هفت هزار دانش آموخته پرستاری از دانشگاه های دولتی و آزاد داریم.

سلامت نیوز: رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هم اکنون به 100 هزار پرستار برای کمبود نیروی انسانی نیاز داریم، گفت: این در حالی است که سالانه هفت هزار دانش آموخته پرستاری از دانشگاه های دولتی و آزاد داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «عباس عباس زاده» افزود: جهت رسیدن به تربیت 100 هزار پرستار برای جبران کمبود نیروی انسانی در چهار سال آینده باید سالانه 25 هزار دانشجوی پرستاری پذیرش شوند و این در حالی است که طی این مدت شماری از پرستاران بازنشسته شده یا از کار کناره می گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های وزارت بهداشت مبنی بر افزایش کمی و کیفی خدمات و رضایت مندی مردم از مراقبت های پرستاری، آموزش پرستاری هم باید هماهنگ با سیاست ها به سمت ارتقای کمی و کیفی پیش برود.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: هم اکنون باید دو موضوع مهم شامل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری با هدف افزایش رضایت مندی مردم و افزایش کیفی آموزش پرستاری پیگیری شود.

عباس زاده با بیان اینکه در این راستا باید از توانمندی اساتید، اعضای هیات علمی و عرصه ها و فضاهای آموزشی حداکثر استفاده را بعمل آورد، گفت: باید ظرفیت های جدیدی ایجاد شود تا شمار پذیرش دانشجویان پرستاری افزایش یابد و هم اکنون در مقطع کارشناسی سالانه هفت هزار پرستار از دانشگاه های دولتی و آزاد ، دانش آموخته می شوند.

وی با اشاره به اینکه توجه به کیفیت آموزش باید همزمان با ارتقای کمی شمار دانشجویان باشد، ادامه داد: بهترین شیوه در آموزش پرستاری استفاده از عرصه های بالینی است که البته بازنگری رشته های پرستاری با این رویکرد انجام شده است.

عباس زاده خاطر نشان کرد: این نگاه باید در اساتید ایجاد شود که بهترین راهکار ارتقای کیفیت آموزش، حضور بیشتر دانشجو در بالین است اما در عین حال باید آموزش و محتوای آموزشی به روز شود و به آموزش و تمرین، ارتباط انسانی با مددجویان و ارتباط بین اعضای تیم سلامت، استاد و دانشجو توجه شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha