استاندار خراسان رضوی گفت:ابلاغ سیاست های کلی سلامت می تواند جای خالی الگوی بومی ایرانی اسلامی را در سلامت توسعه بخشد.

جای خالی الگوی بومی ایرانی اسلامی در سلامت احساس می شود

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز از خراسان رضوی،علیرضا رشیدیان در همایش اختتامیه ی هفته ی سلامت با اشاره به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در کشور افزود:دولت تدبیر و امید در جهت امتداد این گسترش در سال 93 اقدامات گسترده ای را در دستور کار خود قرار دارد.

وی ادامه داد:سلامت تنها به معنای بیماری نیست بلکه به معنای آسایش کامل جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی است و میتوان گفت ارتقاء سلامت روانی جامعه با تبلیغ سبک زندگی اسلامی ایرانی و تحکیم بنیان خانواده باید در دستور کار سیاست گذاران سلامت باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تهیه پیوست سلامت برای پروژه های بزرگ ،ارتقاء شاخصهای سلامت و کاهش مخاطرات آلودگی های سلامت از مهمترین تاکیدات در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است یادآور شد: ابلاغ سیاستهای کلی سلامت راهبردی اساسی و الگوی عملی در عرصه بهداشت و سلامت ایجاد شد .

رشیدیان تاکید کرد:مشارکت خیران و بخش خصوصی در گسترش خدمات سلامت و بهداشت می تواند نقش بسزایی داشته باشد که باید از آن غافل نشد.

وی با اشاره به ظرفیتهای مناسب استان خراسان  رضوی به ویژه در بخش توریسم درمانی اظهار داشت:حمایت از بیماران صعب العلاج و گسترش و ارتقاء اورژانس را از جمله برنامه های دولت و وزارت بهداشت در سال جاری است و امید داریم شاهد گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که انسان سالم، محور توسعه ی پایدار است؛ اظهار داشت: جوامعی در دستیابی به اهداف توسعه ای خود موفقند که از نیروی انسانی توانمند، سالم و با نشاط برخوردار باشند و این مهم جز با تامین زیر ساخت های سلامت محقق نخواهد شد.

گفتنی است مراسم اختتامیه هفته سلامت با حضور استاندار خراسان رضوی ، معاونین استاندار، مدیران ارشد استانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، معاونین و مدیران دانشگاه و کارشناسان بهداشتی برگزار شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha