رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، از اشغال بخشهای اورژانس مراکز درمانی در روزهای گرم سال به دلیل شیوع بالای گرمازدگی و مسمویت ها، خبر داد.

دکتر ایرج خسرونیا با عنوان این مطلب که در فصل گرم سال با دو دسته از بیماریها بیشتر مواجه هستیم، به خبرنگار مهر گفت: این روزها اغلب با افرادی مواجه می شویم که دچار گرمازدگی یا مسمویت غذایی شده اند.

وی، بروز مسمویت ها را ناشی از خوردن غذاهای مانده، آبهای آلوده و همچنین بستنی هایی دانست که در تهیه آنها از شیرهای غیرپاستوریزه استفاده شده است.

خسرونیا افزود: اکثر بخشهای اورژانس در مراکز درمانی در اشغال بیمارانی است که دچار اسهال و استفراغ شده اند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ضمن هشدار بر جدی گرفتن گرمازدگی، گفت: گرمازدگی در صورتی که درمان نشود، می تواند کشنده هم باشد. بنابراین، افرادی که دچار این عارضه می شوند می بایست نسبت به درمان خود از سوی پزشک اقدام کنند چون اگر در روند درمان گرمازدگی با مشکل مواجه شوند، می تواند منجر به بستری در بخشهای ویژه شود.

وی، بر ماندن افراد سالمند و بیماران در ساعات گرم روز در خانه تاکید کرد و افزود: افرادی که دچار گرمازدگی می شوند، علاوه بر از دست دادن آب بدن، کلسیم و فسفر و سدیم بدن را نیز از دست می دهند که باید برای جبران این کمبودها، تحت درمان و مداوا قرار بگیرند.

خسرونیا در ادامه از بروز مسمویت غذایی بر اثر خوردن میوه های آغشته به سم کشاورزی، صیفی جات و توت فرنگی های آلوده خبر داد و گفت: ابتلا به اسهال و استفراغ ویروسی و میکروبی، از عوارض این مسمومیت ها است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با تاکید بر خودداری از درمان خانگی برای افرادی که دچار مسمومیت غذایی شده اند، افزود: عدم مراجعه به پزشک می تواند منجر به بستری شدن فرد بیمار شود.

وی، از بروز اسهال، استفراغ، ضعف عمومی، کاهش فشار خون و اختلال در هوشیاری، به عنوان علائم مسمویت غذایی نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha