دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 110530

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بنا داریم در مناطق محروم نسبت به ماندگاری پزشک اهتمام کنیم.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بنا داریم در مناطق محروم نسبت به ماندگاری پزشک اهتمام کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، تقی ریاحی صبح امروز در جمع دانشجویان علوم پزشکی استان گلستان اظهار داشت: ظرفیتهای مهم آموزشی در ارتقای سطح دانش و دانایی نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به موضوع بهداشت و سلامت تصریح کرد: با شروع به کار دولت جدید مقوله سلامت در سطح کشور به عنوان یک مسئله مهم مورد توجه قرار گرفته است و از سوی دولت نیز اعلام شده مردم در بخش سلامت منتفع خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه توجه به نقاط محروم یک ضرورت اساسی است، افزود: بنا داریم در مناطق محروم نسبت به ماندگاری پزشک اهتمام کنیم و در این راستا بستههای حمایتی برای پزشکان تعریف شود.

ریاحی کمک به کاهش سهم مردم در هزینههای سلامت را یکی از برنامههای خوب دولت عنوان کرد و بیان داشت: از معدود کشورهای جهان هستیم که بیش از دو سوم هزینههای درمان به دوش مردم است.

وی ابراز امیدواری کرد در سال 93 درصد سهم مردم از هزینه درمان کاهش پیدا کند و تمرکز بر روی بیمارستانهای دولتی شود.

توجه به سلامت به دغدغه اصلی نظام تبدیل شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته دو ظرفیت در عرصه سلامت به وجود آمد، تصریح کرد: دغدغهای فراتر از دغدغه مردم در دو دهه گذشته در بخش سلامت بر گردن دهندگان خدمت بود و بیشتر از آنکه مراجعین را در سطح خدمات بهداشتی و درمانی رنج دهد، ارائه دهندگان خدمت را رنج میداد.

ریاحی با بیان اینکه توجه به سلامت به دغدغه اصلی نظام تبدیل شده است، گفت: ابلاغ کلی مقام معظم رهبری در بخش سلامت یک سکون و آرامشی ایجاد کرد و همه به این پیام لبیک گفتند تا بتوانیم در دو سال پایانی برنامه پنجم توسعه شرایط سلامت جامعه را دگرگون کنیم.

وی با اشاره به اتفاق استانی در حوزه سلامت بیان داشت: وجود مجموعه مدیریت جدید استانداری و ادبیاتی که در روز اول با همه دستگاههای اجرایی استان انجام گرفت، نشان میدهد گلستان به درجهای از بلوغ رسیده و قطعا این ظرفیت وجود دارد که از پراکندگی عملکرد در قالب حوزهها دست برداریم و به یک وفاق برنامه دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha