دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 110531

رییس اداره کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی HIV در 15 قطب کشور در سال جاری خبر داد.

تشخیص زودرس HIV در کشور فراهم شد

سلامت نیوز: رییس اداره کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی HIV در 15 قطب کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس صداقت گفت: در سال گذشته با حمایت صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا موفق شدیم که تجهیزات تخصصی جهت نظام تشخیصی HIV به منظور استقرار در 15 قطب کشوری را تدارک ببینیم.

وی در این باره افزود: این تجهیزات اکنون خریداری شده است. اندازه‌گیری سطح ایمنی بیماران، اندازه‌گیری بار ویروس دربدن بیماران و همچنین تشخیص زودرس بیماری از امکاناتی است که این دستگاه‌ها می‌توانند ایجاد کنند.

صداقت ادامه داد: با توجه به تامین تجهیزات برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های قطب HIV درکشور، در سال جاری استقرار این آزمایشگاه‌ها را در برنامه داریم؛ به طوری که این 15 آزمایشگاه‌ بتوانند استان‌های معین خود را نیز پوشش دهند.

وی افزود: به این ترتیب با استقرار این 15 قطب، دسترسی به آزمایش‌های تخصصی HIV امسال افزایش خواهد یافت. بر این اساس انجام مراقبت‌های لازم برای HIV نسبت به گذشته تسهیل‌ یافته‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha