دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 110534

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خودمراقبتی به معنای خوددرمانی نیست بلکه یکی از جنبه‌های مهم مدیریت و شوق زندگی است.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خودمراقبتی به معنای خوددرمانی نیست بلکه یکی از جنبه‌های مهم مدیریت و شوق زندگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،انوش برزیگر با بیان اینکه تجدید انرژی و کاهش استرس از مزایای مهم خودمراقبتی است، اظهار کرد: خودمراقبتی احساس شادی، آرامش و صلح در ما ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بدن، ذهن و احساساتمان به ما می‌گویند که تا چه اندازه به مراقبت احتیاج دارند، افزود: پایین بودن انرژی، استرس و ناامیدی، کمبود انگیزه و شور و اشتیاق به زندگی و مشکلات عاطفی به ما نشان می‌دهند که تا چه حد به مراقبت از خود نیازمندیم.

این مسئول خودمراقبتی جسمی را نیازمند زیست سالم دانست و تصریح کرد: غذای سالم، رژیم غذایی و ورزش در این بخش بسیار تاثیرگذار است.

وی خودمراقبتی جسمی را به معنای توجه به محیط دانست و تصریح کرد: توسعه محیط آرام و بی‌سر و صدا عنصر کلیدی برای خودمراقبتی است.

برزیگر به تاثیر خودمراقبتی روانی و عاطفی به ویژه در ایام اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: لذت بردن از زندگی ضرورت سلامت عاطفی و روانی افراد محسوب می‌شود.

وی طراحی برنامه خودمراقبتی فردی را کار مهمی دانست و یادآور شد: رفاه و تندرستی ما تابع خودمراقبتی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان پیاده‌روی، شنا، مصرف آب و میوه، ایجاد نظم در زندگی، ملاقات با دوستان خوب و صمیمی و ... را از جمله نمونه‌های برنامه خودمراقبتی عنوان کرد.

وی متذکر شد: خودمراقبتی، خوددرمانی نیست بلکه یکی از جنبه‌های مهم مدیریت و شوق زندگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha