دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 110540

قالیبافان به علت استفاده نامناسب از مفصل مانند حرکات تکراری دست‌ها و فشار بیش از حد به آن مانند قرار دادن زانو در زوایای بسته، مستعد ابتلا به «آستئوآرتریت» هستند.

سلامت نیوز: قالیبافان به علت استفاده نامناسب از مفصل مانند حرکات تکراری دست‌ها و فشار بیش از حد به آن مانند قرار دادن زانو در زوایای بسته، مستعد ابتلا به «آستئوآرتریت» هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر فاطمه خدارحمی گفت: "استئوآرتریت" که نوعی بیماری مزمن است و در آن غضروف مفصلی دچار آسیب می‌شود، در نتیجه استخوان‌ها به راحتی بر روی یکدیگر لغزیده و با هم تماس می‌یابند و منجر به سفتی، درد و کاهش حرکت مفصلی می‌شوند.

 

وی ادامه دارد: این عارضه بیشتر مفاصل انگشتان دست، آرنج، پا، زانو، ران و ستون فقرات را در افراد بالای 45 سال درگیر می‌سازد قالیبافان به علت استفاده نامناسب از مفصل مانند حرکات تکراری دست‌ها و فشار بیش از حد به آن مانند قرار دادن زانو در زوایای بسته، مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
خدارحمی تصریح کرد: در مچ دست فضای لوله‌ای شکلی است که عصب میانی در آن قرار دارد و سیگنال‌ها را از شصت، انگشت اشاره، انگشت وسطی و نیمی از انگشت سوم مخابره می‌کند که به این فضا "تونل کارپال" گفته می‌شود.
وی افزود: وقتی این لوله آسیب ببیند و ملتهب شود به عصب صدمه وارد می‌شود و باعث سوزش و خارش،‌ کرخ شدن و ضعف یا درد انگشت‌ها می‌شود، قالیبافان به دلیل خم شدن مکرر دست‌ها و انگشتان در معرض این بیماری هستند.
خدارحمی اذعان داشت: برای پیشگیری از عوارض قالیبافی توصیه می‌شود از ابزار اصلاح شده و مناسب به نحوی که به آسانی در دست قرارگرفته و نیاز به کمترین حرکت در ناحیه مچ دست داشته باشد استفاده شود، عرض تخته حداقل 30 سانتی‌متر بوده و برای نشستن روی آن از سطوح نرم مثل بالش و تشک استفاده کنید و به جای چهارزانو پاها را آویزان کنید ضمنا استفاده از دارهای عمودی نسبت به دارهای افقی ترجیح داده می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: پس از هر دو ساعت کار، یک ربع استراحت مورد نیاز است، در زمان استراحت فرد می‌بایست از محل کار خارج شده و به نرمش بپردازد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha