دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 110554

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ضمن اعلام اینکه پایه اصلی بند 11 سیاست‌های کلی سلامت، خودمراقبتی است از تدوین و اجرای برنامه درسی سلامت ویژه دانش‌آموزان در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ضمن اعلام اینکه پایه اصلی بند 11 سیاست‌های کلی سلامت، خودمراقبتی است از تدوین و اجرای برنامه درسی سلامت ویژه دانش‌آموزان در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شهرام رفیعی‌فر گفت: خوشبختانه بحث خودمراقبتی با توجه و حمایت مسئولان کشور و مردم در حال نهادینه شدن در جامعه است.

وی ضمن تشکر از توجه معاون اول رییس جمهور و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بحث بهداشت و خودمراقبتی در هفته سلامت، ادامه داد: بند 11 سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبتنی بر افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقا سلامت است.

رفیعی‌فر گفت: این بند، نقش مردم و رسانه‌ها را در حوزه سلامت مشخص می‌کند. در عین حال متولی اصلی حوزه سلامت نیز در این سیاست‌های کلی وزارت بهداشت معرفی شده است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت بیان داشت: در وزارتخانه آموزش و پرورش ما با 12.5 میلیون دانش آموز و 24 میلیون اولیا و نیز اولیای مدارس و معلمان و دبیران در ارتباطیم. یعنی در مجموع به 40 میلیون نفر از هموطنانمان دسترسی داریم که پتانسیل خوبی برای ارتقای سلامت از طریق ترویج خود مراقبتی در کشور هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با ادامه حمایت و توجه مسئولان کشور و مردم همه سال‌ها، سال خودمراقبتی باشد و با اجرای برنامه‌های متعددی که وزارت بهداشت در این خصوص تدارک دیده است ، پیشرفت روزافزون سلامت در جامعه را شاهد باشیم.

رفیعی در پایان از تدوین و اجرای «برنامه جامع درسی سلامت» برای نخستین بار در مدارس کشور از سال جاری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha