رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه امروزه ایران در عرصه درمانی به مرجعیت علمی و درمانی با کیفیت در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: ما سریع‌تر از پیش بینی‌های خود می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

توانایی میزبانی یک و نیم میلیون گردشگر سلامت را داریم

سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه امروزه ایران در عرصه درمانی به مرجعیت علمی و درمانی با کیفیت در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: ما سریع‌تر از پیش بینی‌های خود می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه پاسداران با بیان اینکه سالانه 450 هزار بیمار برای درمان وارد کشور می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما قادریم میزبان یک میلیون و 500 هزار گردشگر سلامت در کشور باشیم.

وی همچنین افزود: در اوایل انقلاب نگاه ما برای خدمات بهداشتی و درمانی به بیرون از کشور بود اما در حال حاضر تعداد بیمارانی که برای درمان به خارج از کشور رفته‌اند بسیار انگشت شمار بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه بر لبه تیغه علمی حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: امروز کشور در نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی صاحب سبک است و با هدایت رهبری امروزه ما به مرجعیت علمی در دنیا تبدیل شده‌ایم.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه افزود: ادای ما برای این مرجعیت استحکام و قوام خدمات پزشکی در زیر سایه تحریم‌ها بوده است تا چند سال قبل ما به جایگاه پنج و چهارم علمی در جهان رشک می‌ورزیدیم اما امروزه توانسته‌ایم به جایگاه استحکام علمی و پزشکی دست پیدا کنیم و این امر در سایه خودباوری محقق شده است.

زالی با بیان اینکه در حوزه سلول‌های بنیادی در منطقه جایگاه اول و درجهان جایگاه پنجم را داریم، افزود: در نانوتکنولوژی نیز در منطقه جایگاه اول داشته ودر این زمینه صاحب شیوه ایرانی هستیم.

 وی در پایان گفت: با ابلاغ سیاستهای کلان رهبری راه‌های جدیدی برای پیشرفت به سوی ما باز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha