دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

رییس مرکز اختلالات خواب گفت: اختلالات خواب عوارض مرگباری مانند سکته های قلبی و مغزی، تصادف، خطا و حوادث شغلی، فشار خون، دیابت و چاقی به همراه دارد.

عوارض مرگبار اختلالات خواب

سلامت نیوز: رییس مرکز اختلالات خواب گفت: اختلالات خواب عوارض مرگباری مانند سکته های قلبی و مغزی، تصادف، خطا و حوادث شغلی، فشار خون، دیابت و چاقی به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، nbsp;دکتر «خسرو صادق نیت» روز دوشنبه و در حاشیه کنفرانس یک روزه اختلالات خواب در بیمارستان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: اختلال خواب از شیوع زیادی در جامعه برخوردار بوده و چون در حین خواب اتفاق می افتد، اغلب افراد از آن مطلع نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیمار به اختلال خواب خود توجه کرده و پزشک نیز به این بیماری آشنا باشد، تشخیص آن غیرممکن نیست و در اغلب موارد قابل درمان است.

رییس مرکز اختلالات خواب با بیان اینکه اختلال خواب یک موضوع چندرشته ای از رشته های مغز و اعصاب، روانپزشکی و گوش و حلق و بینی گرفته تا طب کار و غدد درون ریز است، گفت: عوامل ژنتیکی، سابقه خانوادگی و بیماری های زمینه ای مانند دیابت در بروز اختلال خواب نقش دارد.

صادق نیت افزود: بیداری تا نیمه های شب و تماشای تلویزیون یا سرگرم شدن با اینترنت می تواند عاملی برای برور اختلالات خواب باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شایع ترین اختلالات خواب، «بی خوابی» است، خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد افراد جامعه دچار بی خوابی بوده که 10 درصد آنان بطور مزمن به این اختلال دچار هستند.

صادق نیت یادآور شد: بی خوابی در یادگیری و حافظه افراد مشکل ایجاد می کند.

رییس مرکز اختلالات خواب تصریح کرد، محیط نامناسب خواب، بیماری های روحی و روانی، مصرف دارو و شب کاری می تواند موجب بی خوابی باشد؛ البته یکی از شایع ترین عوامل بروز اختلال خواب، رعایت نکردن بهداشت خواب است، بطوریکه رعایت بهداشت خواب می تواند تا 50 درصد، اختلالات خواب را درمان کند.

صادق نیت در تعریف بهداشت خواب افزود: بهداشت خواب به آن معنا است که قبل از خواب نباید فعالیت شدید بدنی داشته و همچنین باید در معرض نور کم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مصرف داروهای خواب بدون تجویز پزشک تاثیر منفی بر بیماران دچار اختلال خواب دارد، تاکید کرد: بیماران باید اختلال خواب را یک بیماری جدی تلقی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha