دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 110571

یک متخصص اطفال با بیان اینکه آموزش خانواده از طریق رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش بیماری‌ها دارد، گفت: در فصل بهار و تابستان که شیوع بیماری‌های آل‍رژیک بیشتر است و احتمال ابتلا در کودکان مستعد افزایش پیدا می‌کند با آموزش خانواده‌ها می توانیم تاثیر بسزایی در روند کاهش بیماری‌ها داشته باشیم.

فصل شیوع بیماری‌های آلرژیک

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال با بیان اینکه آموزش خانواده از طریق رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش بیماری‌ها دارد، گفت: در فصل بهار و تابستان که شیوع بیماری‌های آل‍رژیک بیشتر است و احتمال ابتلا در کودکان مستعد افزایش پیدا می‌کند با آموزش خانواده‌ها می توانیم تاثیر بسزایی در روند کاهش بیماری‌ها داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زینب خردمند گفت: در بهار و تابستان که میزان آلاینده‌ها و وجود ذرات معلق در هوا بیشتر است، میزان ابتلا به آلرژی در کودکان افزایش پیدا می‌کند. ارتقای آموزش خانواده‌ها به درمان بیماران و شناسایی علائم کمک می‌کند.

این متخصص اطفال، آسم را یکی از بیماری‌های آلرژیک در این فصل دانست و خاطرنشان کرد: علائم این بیماری در شرایط آب و هوایی مختلف، متفاوت است و ممکن است منجر به بروز عفونت‌های ویروسی در کودکان شود. هر اندازه که سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر باشد، احتمال بروز علائم شدیدتر مانند اختلالات تنفسی بیشتر است.

وی با تاکید بر این مطلب که مراجعه به هنگام در تشخیص اولیه بیماری به پزشک کمک می‌کند، اظهار داشت: کلینیک‌های آسم و آلرژی برای کسانی که دچار این بیماری هستند در سطح شهر وجود دارد که اطلاعات را با برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص چگونگی استفاده از اسپری‌ها و داروهای آسم به مردم ارائه می دهد.

خردمند شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون را در عدم انتقال ویروس‌ها موثر دانست و تصریح کرد: برای کاهش علائم آسم بهتر است از ماسک استفاده شود.

این متخصص اطفال با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی در جامعه گفت: مهم ترین آموزشی که در خصوص تمام بیماری های اطفال وجود دارد، تغذیه کودک است که باید به درستی و با دقت به آن توجه کرد زیرا اگر کودک یک برنامه غذایی درست و سالم و مقوی داشته باشد در همان ابتدای بروز بیماری می توان مانع از افزایش علائم بیماری و بروز بیماری‌های دیگر شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بهبود عملکرد سیستم ایمنی کودک، از بین‌ بردن عامل ایجاد کننده حساسیت مانند نگهداری حیوانات خانگی و عدم مصرف انواع ادویه‌ها، غذاهای تند، خوراکی‌های فرآوری‌ شده مانند سوسیس، کالباس و غذاهای سرخ‌ کردنی تاثیر بسزایی در کاهش بیماری‌های آلرژیک کودکان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha