دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 110573

دبیر شورای آموزش بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: شایع ترین علت خرخر در کودکان، بزرگی لوزه و داشتن لوزه سوم است.

سلامت نیوز: دبیر شورای آموزش بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: شایع ترین علت خرخر در کودکان، بزرگی لوزه و داشتن لوزه سوم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «ابراهیم رزم پا» در حاشیه کنفرانس یک روزه اختلالات خواب در بیمارستان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: خرخر کردن در خواب، یکی از علامت های مهم بیماری وقفه تنفسی یا «آپنه» در خواب است.

وی گفت: داشتن گردن کوتاه و چاق نیز از عوامل مساعد کننده بروز بیماری وقفه تنفسی حین خواب است که اقدامات درمانی در آنها تاثیر ندارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه مهمترین اقدام در درمان خرخر و وقفه تنفسی حین خواب، تشخیص صحیح است، افزود: گاهی این بیماری ها نتیجه شرایط دیگر مانند اضافه وزن بوده و با کاهش وزن یا تصحیح وضعیت خواب فرد، بیماری درمان می شود.

رزم پا، اختلالات خواب را به سه دسته اختلالات خواب خرخر و وقفه تنفسی حین خواب، اختلالات ناشی از اعصاب مرکزی و مغز و اعصاب و اختلالات ناشی از بیماری های توامان مغز و اعصاب و انسدادی تقسیم کرد و گفت: در اختلالات خواب ناشی از عوامل انسدادی حلق و بینی نیاز به جراحی است.

وی ادامه داد: اختلالات خواب ناشی از انسداد در قسمت های فوق تنفسی در پی انحراف تیغه بینی، مشکلات آناتومی، تومورهای بینی، بزرگی شاخک های بینی، تنگ بودن حلق و شل بودن عضلات و بافت های ناحیه حلق ایجاد می شود.

دبیر شورای آموزش بیمارستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای تشخیص اختلالات خواب از تست خواب(پلی سمنوگرافی) استفاده می شود، گفت: برای عمل جراحی حلق از روشی موسوم به «اوولوفارنگوپالاتوپلاستی»(uvulopalatopharyngoplasty) استفاده می شود. 

رزم پا افزود: برای برداشتن بافت های اضافی حلق از لیزر یا رادیوفرکانس «آر اف» استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha