دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 110576

دیابت بارداری، نوعی از دیابت است که معمولا در سه ماهه دوم بارداری ظاهر شده و در صورت عدم تشخیص و درمان، عوارض جبران ناپذیری برای جنین به همراه دارد.

سلامت نیوز: دیابت بارداری، نوعی از دیابت است که معمولا در سه ماهه دوم بارداری ظاهر شده و در صورت عدم تشخیص و درمان، عوارض جبران ناپذیری برای جنین به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر جواد بهجتی متخصص غدد گفت: در زمان بارداری قند خون خانم ها باید در حد نرمال کنترل شود . دیابت بارداری معمولا در ماه 4‌ تا 5 بارداری پیدا می‌شود باردار شدن به تنهایی، علت بروز دیابت بارداری نیست. 

 

وی افزود: خانمهایی که زمینه ژنتیکی دیابت نوع 2 دارند، افزایش وزن زیاد در دوران بارداری، سن بالا در زمان باردار شدن خانم‌هایی که سابقه ماکروزومی یعنی نوزاد با وزن بالای 4 کیلوگرم دارند، مستعد ابتلا به دیابت بارداری هستند. 
دکتر بهجتی ادامه داد: کنترل دیابت بارداری بسیار با اهمیت است. در صورت عدم درمان دیابت بارداری و افزایش قند خون مادر و به همراه آن جنین، باعث بروز مشکلات ژنتیکی در جنین، بیماریهایی قلبی و مادر زادی در جنین و در موارد شدیدتر افزایش قند خون و سقط جنین را به همراه دارد. 
وی در پایان گفت: بسیار لازم و ضروری است که خانم‌ها در دوران بارداری تحت معاینات دقیق ماهیانه قرار گیرند و هر گونه افزایش قند خون هر چقدر مختصر را جدی بگیرند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha