وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمارستان 500 تخت‌خوابی تامین اجتماعی غرب شیراز برای کارگران احداث می‌شود.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمارستان 500 تخت‌خوابی تامین اجتماعی غرب شیراز برای کارگران احداث می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی ربیعی ظهر امروز در همایش بزرگ کارگری استان فارس که با آئین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعاون استان فارس همراه بود، اظهار داشت: تحقق سعادت اجتماعی و رفاه عمومی راهی جز تولید ندارد.

وی افزود: ثروت یک کشور به منابع زیرزمینی آن نیست چنانکه در تاریخ کشورهای دارای نفت گاه مصائب بسیاری نیز از این محصول به بار آمده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: نیروهای مولد یک جامعه باید ارج نهاده شوند و بدون شک مسیر راستین رفع فقر از کار و توسعه اشتغال عمومی گذر می‌کند.

وی ادامه داد: بنا داریم تا پایان عمر دولت به سمتی برویم که به خانه هر ایرانی یک شغل وارد شود.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنظیم قراردادهای نادرست و صوری در برخی واحدهای کاری، تصریح کرد: امروز قراردادهای سفید امضا در جامعه کارگری مشاهده می‌شود که به جد این مسائل را بررسی می‌کنیم و استخدام‌های چندگانه را حذف خواهیم کرد.

وی با بیان این که دولت به نهادهای مدنی احترام می‌گذارد، ابراز داشت: عدالت اجتماعی تنها با مشارکت اجتماعی حاصل می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در برخی استخدام‌ها حقوق کارگران زن پایمال می‌شود که انجام اقدامات لازم در این زمینه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به افزایش شمار کمیته‌های حفاظت و بهداشت به 13 هزار واحد، گفت: افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران را در جلسه هیأت دولت مطرح می‌کنیم.

ربیعی گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ باید از سرمایه‌ها و کالاهای ایرانی استفاده کنیم و واردات خارجی را به حداقل برسانیم اما لازم است که بهره‌وری و کیفیت محصولات نیز بالاتر رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha