دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 110586

یک نظر سنجی نشان می دهد که 1600 کودک پیش دبستانی که یک دهم کودکان پیش دبستانی سراسر انگلیس را تشکیل می دهند پوشک می شوند.

سلامت نیوز: یک نظر سنجی نشان می دهد که 1600 کودک پیش دبستانی که یک دهم کودکان پیش دبستانی سراسر انگلیس را تشکیل می دهند پوشک می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این نظر سنجی که توسط بنیاد ملی تحقیقات تحصیلی بر روی مدارس سراسر انگلیس انجام شد نشان می دهدکه صدها کودک پیش دبستانی پنج ساله و بزرگتر هنوز پوشک می شوند.

آموزگاران دبستان می گویند: کودکان مدرسه آنها که پنج تا هفت ساله هستند هنوز تحت آموزش دستشویی رفتن قرار نگرفته اند.در این گزارش آمده است که این دانش آموزان از لحاظ سلامتی نیز مشکلی ندارند و تنها بلد نیستند که به تنهایی به توالت بروند.

این اخبار نگران کننده بر اساس نظر سنجی اسکای نیوز (Sky News) از مدارس انگلیس است.

آموزگاران همچنین هشدار دادند که شمار در حال افزایشی از کودکان بدون مهارت های اولیه زندگی مانند گرفتن قاشق و چنگال دست گرفتن برای غذا خوردن مدرسه رفتن را آغاز می کنند.

در این نظر سنجی از آموزگاران و کارکنان مدرسه در خصوص پوشک پوشیدن دانش آموزانی که تازه به مدرسه می آیند سوال شد.

تقریبا 10 درصد از آموزگاران گزارش دادند که کودکان پنج تا هفت ساله که به مدرسه می آیند پوشک می پوشند.

همچنین چهار درصد از آموزگارانی که تحت نظر سنجی قرار گرفتند گفتند که در سال گذشته یک کودک هفت تا 11 ساله داشتند که با پوشک به مدرسه می آمد.

کارشناسان می گویند: زندگی پر مشغله والدین اغلب ریشه این مشکل است که دانش آموزان بدون داشتن مهارت های اولیه زندگی از جمله غذا خوردن و دستشویی رفتن وارد مدرسه می شوند.

یکی از آموزگارانی که مورد نظر سنجی قرار گرفت می گوید برخی از دانش آموزان 15 ساله را می شناسند که بدون داشتن هیچ گونه مشکل پزشکی هنوز با مشکل توالت رفتن مواجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میتراسلیمی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    23 5
    باسلام.پسرم کلاس شیشمه ووقتی درشرایط سرما،استرس یاهیجان قرارمی گیره بدون اینکه متوجه بشه تکررادرارپیدامی کنه وجلوشلوارش خیس می شه.به خاطرهمین تصمیم گرفتم اون روموقع مدرسه،بازی کردن ومیهمانی حتی بعضی شبهاپوشکش کنم.پسرم به شدت باپوشک شدنش مخالفت می کردولی چندبارکه بعدازبازی کردن حسابی خسته بودهنگام خواب اون رویواشکی پوشکش کردم ووقتی صبح بیدارشدوپوشکش روبازکردم وخودش فهمیدکه پوشکش خیسه چیزی نگفت والان حدوددوماهه که اون روپوشک می کنم.ازوقتی که پسرم باپوشک به مدرسه یامیهمانی می ره ویاموقع بازی کردن،هم درسش خیلی عالی شده وهم اعتمادبه نفسش بالارفته.دکترهم که برده بودم بعدازکلی آزمایش وعکس بردا ی گفت این مسئله طبیعیه وممکنه تاشانزده هفده سالگی هم ادامه داشته باشه ولی کمکم وخودبه خودخوب می شه.