رئیس سازمان انتقال خون تهران گفت: به دلیل هزینه‌های بالا و کمبود اعتبارات نمی‌توانیم اضافه کار، پاداش و کارانه به کارمندان پرداخت کنیم و این درحالی است که60 درصد از نیروها که مشمول طرح نیروی انسانی بودند سازمان را ترک کردند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان انتقال خون تهران گفت: به دلیل هزینه‌های بالا و کمبود اعتبارات نمی‌توانیم اضافه کار، پاداش و کارانه به کارمندان پرداخت کنیم و این درحالی است که60 درصد از نیروها که مشمول طرح نیروی انسانی بودند سازمان را ترک کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فاطمه نادعلی در مورد مشکلات و هزینه‌های بالای این سازمان گفت: اهدای خون به صورت رایگان انجام می‌شود و ما نیز بر حسب قانون وظیفه داریم خدمات را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار دهیم.

وی ادامه داد: اساسنامه سازمان به ما این اجازه را می‌دهد از فروش محصولات حاصل از خون، درآمد داشته باشیم اما متأسفانه فرایند اهدای خون و سایر فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود به قدری هزینه‌های سنگین دارد که سازمان انتقال خون را با مشکل مواجه کرده است.

نادعلی گفت: کیسه خون بسیار گران است و انجام آزمایشهای سنگین و حساس برای حفظ سلامتی خون و همچنین تهیه فراورده‌های مختلف از خون، نگهداری و ارسال آنها هزینه‌های سنگینی تحمیل می‌کند.

رئیس سازمان انتقال خون تهران ادامه داد: دولت تا حدی می‌تواند این هزینه‌ها را به ما پرداخت کند اما این در حالی است که آزمایشهای سنگین ایدز، هپاتیت، سفلیس، بیماری‌های عفونی منتقل از خون بسیار گران هستند و زمانی که فردی در بیمارستان نیاز به خون داشته باشد مجبور هستیم تا 300 کیسه خون را برای او آزمایش کنیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های سنگینی که به سازمان انتقال خون تحمیل می‌شود در حد بودجه و امکاناتی نیست که به ما داده می‌شود و این باعث تحمیل فشار زیاد بر روی کارمندان این سازمان شده است. 

نادعلی گفت: ما به دلیل هزینه‌های بالا و کمبود اعتبارات نمی‌توانیم اضافه کار به کارمندان پرداخت کنیم و حتی پاداش هم نمی‌دهیم، حقوق این افراد بسیار پایین است و پزشکی که در سازمان انتقال خون کار می‌کند نسبت به پزشکی که در بیمارستان مشغول است دریافتی بسیار کمتری دارد و حتی کارانه دریافت نمی‌کنند.

وی حقوق بسیار پایین را دلیل بی‌انگیزگی کارمندان سازمان انتقال خون عنوان کرد و گفت: این در حالی است که با توجه به قوانین جدید هیچ گونه استخدامی در سازمان امکانپذیر نیست و متأسفانه 60 درصد از نیروها نسبت به سال گذشته سازمان را ترک کردند، این افراد مشمول طرح نیروی انسانی بودند اما به لحاظ قانونی نتوانستیم آنها را جذب کنیم.

رئیس سازمان  انتقال خون تهران گفت: علیرغم کمبود نیروی انسانی و عدم بودجه کافی، حداقل‌های پرداختی را به نیروی انسانی می‌دهیم و این افراد فداکارانه در سازمان کار می‌کنند و حتی یک لحظه به دلیل فعالیت‌های خاصی که در این سازمان وجود دارد نمی‌توانند کار را متوقف کنند.

نادعلی ادامه داد: با وجود ترک 60 درصدی کارمندان سازمان انتقال خون همچنان شاخص اهدای خون ثابت مانده است اما امیدواریم در سال جدید با توجه ویژه مسئولان به صورت اورژانسی به وضعیت ما رسیدگی شود و ما را از برخی قوانین دست و پا گیر مانند ممنوعیت استخدام مستثنی کنند و اجازه دهند تا به صورت نرمال کار کنیم و فشار و خستگی که اعمال می‌شود برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha