دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

توفان چند ثانیه‌ای پایتخت در دریاچه چیتگر حادثه آفرید و چند زن و مرد را راهی بیمارستان کرد.

سلامت نیوز: توفان چند ثانیه‌ای پایتخت در دریاچه چیتگر حادثه آفرید و چند زن و مرد را راهی بیمارستان کرد.

در این حادثه چند نفر مجروح و مصدوم شدند که از میان آنها 6 زن و 5 مرد به دلیل جراحت و شکستگی سر، دست و پا با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

ساعت 5 و 41 دقیقه عصر شنبه 6 اردیبهشت‌ماه در حالی که جمعیت زیادی برای بازدید از نمایشگاهی در دریاچه شهدای خلیج فارس - دریاچه چیتگر - به غرفه‌ها مراجعه کرده بودند، وزش باد شدید و توفان، حوادثی تلخ را رقم زد. این نمایشگاه توسط شهرداری منطقه برگزار شده بود و مسئولیت نصب غرفه‌ها را شرکت سهلان برعهده داشت.
داربست‌های غرفه‌ها یکی پس از دیگری از جا کنده شده و بر سر زنان و مردان آوار شدند. وقتی توفان فرو نشست از چادرهای نمایشگاه واقع در روبه‌روی سینما 6 بعدی هیچ اثری نبود و در این اوضاع به هم ریخته، صدای ناله‌های مردانه و زنانه شنیده می‌شد. دقایقی نگذشته بود که شاهدان این صحنه با اورژانس 115 تماس گرفتند و با توجه به نوع حادثه، چند دستگاه آمبولانس به همراه ماشین‌های آتش‌نشانی به دریاچه چیتگر اعزام شدند تا به مجروحان و مصدومان امدادرسانی کنند.

گزارش ها حاکی است که در فضای متشنج دریاچه چیتگر امدادگران 6 زن و 5 مرد را از زیر آوار داربست‌ها خارج کردند. طبق این گزارش، آسیب‌دیدگان حادثه که اغلب از ناحیه سر، دست و پا مجروح شده بودند سوار بر آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های شهید فیاض بخش و حضرت رسول(ص) انتقال یافتند. برخی شاهدان حادثه، با انتقاد شدید از اهمال برگزارکنندگان نمایشگاه، بی توجهی آنها به موارد ایمنی را منشأ این وقایع ناگوار خواندند.

برپایه این گزارش شرکت سهلان که عهده‌دار نصب غرفه‌های نمایشگاه بوده مسئولیت وقوع این اتفاق ناگوار را متوجه شهرداری منطقه کرده و اعلام کرده است که این شرکت مسئولیت این قبیل حوادث را در شرایطی که باد و توفان با درجه شدیدتر رخ دهد می‌پذیرد ولی توفان دریاچه چیتگر مشمول این اصل قرار می‌گیرد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha