دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

کارآگاهان پلیس آگاهی با ردیابی نقش یک بیمار در سرقت از مطب پزشکی، راز این زورگیری را فاش کردند.

سلامت نیوز: کارآگاهان پلیس آگاهی با ردیابی نقش یک بیمار در سرقت از مطب پزشکی، راز این زورگیری را فاش کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در 25 آبان ماه سال گذشته، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، یک فقره زورگیری از یک مطب پزشکی واقع در خیابان شریعتی بالاتر از خیابان میرداماد به کلانتری 103 گاندی اعلام شد که با حضور مأموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که دو سارق نقابدار در ساعت 21:30 وارد مطب یک پزشکی شده و با تهدید سلاح سرد و ضمن بستن دست و پای دکتر و منشی وی، اقدام به سرقت وجوه نقد داخل مطب کرده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد سرقت و همچنین زمان مراجعه سارقین به مطب پزشکی پرداخته اطمینان پیدا کردند که سارقان با اطلاع دقیق از محل سرقت و شناسایی زمان خلوتی مطب اقدام به این سرقت کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به مراکز تجاری و مالی محدوده سرقت به بررسی دوربین‌های مداربسته این مراکز پرداخته و نهایتا موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ می‌شوند که در زمان سرقت در نزدیکی مطب توقف کرده و دو نفر جوان، مطابق با مشخصات ارائه شده از سوی مالباخته (دکتر) و خانم منشی در خصوص نوع و رنگ لباس هایشان از آن پیاده و وارد ساختمان محل سرقت شده بودند.

با بدست آمدن مشخصات خودرو پراید سفید رنگ، آخرین مالک آن به نام "مهدی " (32 ساله) شناسایی و در بررسی سوابق بیماران محل سرقت مشخص شد که "مهدی . ن" دارای پرونده پزشکی در مطب پزشکی بوده و حدودا دو ماه پیش به این محل مراجعه داشته است.

با شناسایی "مهدی" به عنوان یکی از اعضای احتمالی باند سارقین، محل سکونت وی در خیابان مولوی شناسایی و این فرد دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.

"مهدی" پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرقت شده اما پس از انجام اقدامات پلیسی و ارائه دلایل و مدارک از سوی کارآگاهان به ناچار لب اعتراف گشوده و ضمن معرفی دو همدست خود به نام "سهیل" و "حسام" خود را به عنوان پیشنهاد دهنده و همچنین طراح سرقت معرفی کرد.

مهدی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدودا دو ماه پیش بهمراه همسرم و برای انجام اقدامات پزشکی به مطب دکتر رفتیم؛ در آنجا با دیدن شلوغی داخل مطب و اطمینان از مراجعه روزانه تعداد زیادی از افراد به مطب، اطمینان پیدا کردم که در پایان هر روز مقدار زیادی پول در این محل وجود دارد؛ لذا از همان زمان طرح و نقشه سرقت از مطب پزشکی را طراحی و پس از طرح موضوع با دو نفر از دوستانم تصمیم به سرقت گرفتیم و به همراه دو نفر از دوستانم به نامهای سهیل (22 ساله) و حسام (21 ساله) با یک دستگاه خودرو سواری پراید به محل سرقت مراجعه کردیم؛ من بهمراه حسام، پس از پوشاندن صورتهای خود وارد ساختمان شده و سهیل نیز به عنوان راننده در ماشین ماند.

با توجه به اعتراف مهدی و شناسایی دو عضو دیگر گروه سارقین، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه حسام و سهیل در خیابان دماوند و محدوده میدان سپاه کرده و در دو عملیات همزمان ، هر دو نفر آنها را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سهیل و حسام پس از دستگیری و مواجه حضوری با مهدی اطلاع از اعترافات صریح وی، به ناچار لب به اعترف گشوده و ضمن تأیید تمامی اظهارات مهدی، به مشارکت در سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارز با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم به سرقت بعنف و همچنین سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، قرار بازداشت قانونی از سوی قاضی صادر و هر سه متهم جهت شناسایی دیگر جرایم بویژه سرقتهای مشابه در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha