نتایج به دست آمده از یک پژوهش نشان داده است که سیگار همانند یک حقه ذهن افراد سیگاری را فریب می دهد

سلامت نیوز: نتایج به دست آمده از یک پژوهش نشان داده است که سیگار همانند یک حقه ذهن افراد سیگاری را فریب می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا افراد سیگاری علی رغم علم شان به اینکه سیگار چه تبعات جبران ناپذیری برای آنها به دنبال دارد حاضر به کنار گذاشتن یار دیرینشان نیستند؟ چرا بیشتر افراد سیگاری در مدت زمان کوتاهی پس از ترک دوباره به استفاده از سیگار روی می آورند؟

چه چیز باعث می شود تا سیگاری ها خطر ابتلا به انواع بیماری صعب العلاج را به جان بخرند؟ به همین منظور محققان دانشگاه مونترال در تحقیقات اخیر خود تلاش کرده اند با اسکن کردن تصاویر مغز افراد سیگاری در زمان مصرف سیگار پاسخی منطقی برای این سؤالات بیابند.

 نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داده است که سیگار همانند یک حقه ذهن افراد سیگاری را فریب می دهد. در واقع تصورات ذهنی سیگاری ها موقع استعمال سیگار به سمت تصاویر مثبت گرایش دارد و به ندرت پیش می آید که آنها ذهن آنها به سمت نتایج و تبعات منفی سیگار کشدن مثل سرطان ریه یا مرگ زودرس برود.

به عبارت دیگر آگاهی فرد سیگاری از خطرات سیگار در مقابل قدرت سیگار در فریب ذهن انسان رنگ می بازد و همین موضوع باعث می شود 70 درصد از سیگاری ها در کم تر از یک سال پس از ترک سیگار دوباره به سمت آن بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha