رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه تخصص‌گرایی در رشته‌های علوم پزشکی باید منسجم باشد، گفت: هدف اول آموزش پزشکی ایجاد تحرک در دانشجویان برای کشف و درمان بیماری‌ها است.

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه تخصص‌گرایی در رشته‌های علوم پزشکی باید منسجم باشد، گفت: هدف اول آموزش پزشکی ایجاد تحرک در دانشجویان برای کشف و درمان بیماری‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیوندی در نهمین جشنواره آموزشی و تجلیل از استادان نمونه که با حضور معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مرندی و رییس فرهنگسرای علوم پزشکی برگزار شد با بیان اینکه دستیابی به اهداف ارتقای فرهنگی، اقتصادی و علمی از طریق دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها با دستیابی به ارتقاء علمی می‌توانند در زمینه‌های دیگر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به ادغام دو بخش آموزش علوم پزشکی و درمان در 28 سال گذشته و تاثیر آن بر نظام سلامت در کشور، خاطرنشان کرد: درحالی‌که این ادغام می‌تواند نیازهای بهداشتی کشور را طی 28 سال گذشته تامین کند، اما در حال حاضر دچار چالش‌هایی شده است که نیازمند آسیب‌شناسی است.

پیوندی با بیان اینکه کمیت آموزش علوم پزشکی در حالی گسترش یافته است که این بخش در زمینه کیفی، ارتقای لازم را پیدا نکرده است، افزود: در حال حاضر در زمینه آموزش علوم پزشکی شاهد افت کیفیت آموزشی شده‌ایم و لازم است در این زمینه در سطح ملی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چالش‌های مرتبط با تخصص‌گرایی و ریزشدن رشته‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: در حالی که تخصصی شدن رشته‌ها از جهتی قابل دفاع است، از طرفی باعث ایجاد چالش‌هایی مانند سردرگم‌شدن بیماران در بخش‌های درمانی شده است. همچنین دانشجویان نیز در آموزش‌های پزشکی و دریافت مطالب دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان اینکه لازم است تخصص‌گرایی در رشته‌های علوم پزشکی به صورت منسجم انجام شود، خاطرنشان کرد: تخصص‌گرایی در کارهای پژوهشی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه لازم است پزشکان و دانشجویان علوم پزشکی به جای آنکه منتظر بیمار بنشینند به دنبال کشف بیماری‌ها و درمان بیماران بروند، تصریح کرد: هدف اول نظام آموزش پزشکی و سلامت کشف بیماری‌ها و ایجاد تحرک در دانشجویان است که این امر باعث می‌شود هزینه‌های نظام سلامت نیز کاهش پیدا کند.

برقراری ارتباط بین‌المللی مناسب از نکات دیگری بود که پیوندی در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد و افزود: تبادل دستاوردهای علمی و دانشجو در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به ارتقاء کمی و کیفی آموزش علوم پزشکی کمک کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه جشنواره آموزشی و تجلیل از استادان نمونه از سال 85 و برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده است، گفت:‌ این جشنواره پس از دو سال برگزاری از سوی وزارت بهداشت به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی توسعه پیدا کرد و امیدوارم چنین جشنواره‌هایی بتواند در ایجاد انگیزه لازم در اساتید برای ارتقاء کیفی و در نهایت ارائه شایسته خدمت به مردم موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha