دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 110605

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) عامل مسمومیت «سالمونلا» را که طی دو سال اخیر 132 نفر را در 31 ایالت این کشور مبتلا کرده، «اژدهای ریش‌دار» معرفی کرد.

سلامت نیوز: مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) عامل مسمومیت «سالمونلا» را که طی دو سال اخیر 132 نفر را در 31 ایالت این کشور مبتلا کرده، «اژدهای ریش‌دار» معرفی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) اعلام کردند: این مارمولک‌های خانگی موسوم به اژدهای ریش‌دار از چندین فروشگاه در ایالت‌های مختلف آمریکا خریداری شده‌اند.

بنابر اعلام این مرکز، بیش از نیمی از مبتلایان به این مسمومیت غذایی را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند که 42 درصد از آنها نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند. در این گزارش آمده است این بیماری توسط باکتری موسوم به «سالمونلا cotham‌» شیوع پیدا کرده که یک نوع نادر از باکتری سالمونلا محسوب می‌شود. تا پیش از این همه‌گیری، سالانه کمتر از 25 مورد از ابتلا به باکتری مذکور گزارش می‌شده است.

 اژدهای ریش‌دار یک خزنده خانگی محبوب و بومی استرالیا است که در رنگ‌های متنوعی مشاهده می‌شود. این رنگ‌ها شامل خاکستری، قرمز و زرد می‌شود. کارشناسان صنف حیوانات خانگی در حال حاضر به دنبال کشف منبع ارتباطی اژدهای ریش‌دار با این بیماری هستند. محققان همچنین با جمع‌آوری نمونه‌هایی از بیماران مبتلا به سالمونلا دریافتند بدن یکی از بیماران نسبت به درمان آنتی بیوتیکی با داروی «سفتریاکسون» مقاوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha