مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رایگان بودن بیمه سلامت همگانی در سال 93 خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رایگان بودن بیمه سلامت همگانی در سال 93 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم افتتاح یکصدمین مرکز جامع خدمت‌رسانی شرکت آتیه‌سازان حافظ که امروز 8 اردیبهشت ماه برگزار شد در خصوص بیمه همگانی در سال جاری گفت: با توجه به بودجه سنواتی سال 93 مردم در سال جاری از پوشش بیمه همگانی رایگان برخوردار خواهند بود اما وضعیت رایگان بودن این بیمه در سال آینده به وضعیت بودجه بستگی دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون دو میلیون و 100 هزار نفر به منظور بیمه سلامت همگانی ثبت‌نام کردند که این تعداد در خراسان رضوی 205 هزار نفر است و مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر کشور با 140 هزار نفر ثبت نامی پس از تهران رتبه دوم را دارا است.

محسنی اظهار کرد: تاکنون اکثر ثبت‌نام کنندگان در بیمه سلامت افراد مستقر در حاشیه کلانشهرها بوده‌اند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح پوشش اجباری همگانی مردم است اظهار کرد: ثبت‌نام اینترنتی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز ثبت‌نام افراد در این طرح ادامه می‌یابد و از ابتدای خرداد دفترچه بیمه سلامت به ثبت‌نام کنندگان اعطا خواهد شد.

وی در خصوص بیمه اتباع خارجی مجاز در ایران با اشاره به اینکه سلامت از جمله مسایلی است که باید همه را تحت پوشش خود قرار دهد گفت: با کمیته عالی اتباع خارجی جلساتی برگزار شد تا اتباع خارجی مجاز مقیم ایران نیز از بیمه برخوردار شوند.

محسنی تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند تنها 10 درصد از هزینه‌های درمان بیمارستان دولتی را پرداخت خواهند کرد.

طرح تجمیع بیمه‌ها هفته آینده در اختیار دولت قرار می‌گیرد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تحویل طرح تجمیع بیمه‌ها با برخورداری از منابع دولتی به دولت در هفته آتی خبر داد و گفت: تجمیع بیمه‌ها کار کاملا کارشناسی و علمی است، در این طرح از منابع عمومی دولت یک بسته بیمه پایه برای 77 میلیون نفر جمعیت کشور تعریف شده و با هماهنگی بیمه سلامت ایران و کمک وزارت بهداشت اجرا خواهد شد.

وی در خصوص اختلاف نظر در تجمیع بیمه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر منابع ورودی به صندوق‌ها یکسان نیست و این موضوع باعث بروز اختلافاتی شده بود اما اقدامات کارشناسی این طرح انجام شده و هفته آینده در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه منابع دولت کفاف همه هزینه‌های تامین سلامت جامعه را نمی‌دهد عنوان کرد: باید تامین هزینه‌های بیماری‌های عمومی به دولت واگذار شود و بیمه‌های تکمیلی در بحث هزینه‌های سنگین مثل بیماری‌های سرطان و صعب‌العلاج وارد کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha