آمارهای جهانی نشان می‌دهند که از هر ۸۰۰ نفر جمعیت جهان، یک نفر به‌ ام اس مبتلا است و بسیاری از مبتلایان به این بیماری هنوز از مشکل خود اطلاع ندارند.

سلامت نیوز: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که از هر ۸۰۰ نفر جمعیت جهان، یک نفر به‌ ام اس مبتلا است و بسیاری از مبتلایان به این بیماری هنوز از مشکل خود اطلاع ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب  تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شیوع و بروز‌ ام اس در جهان به شدت گسترش یافته و مشکلات زیادی را به وجود آورده است. 

 

وی با بیان اینکه موارد ابتلا به‌ ام اس در مناطق مختلف جهان متفاوت است، افزود: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که از هر ۸۰۰ نفر جمعیت جهان، یک نفر به‌ ام اس مبتلا است و بسیاری از مبتلایان به این بیماری هنوز از مشکل خود اطلاع ندارند. 
نجاری گفت: علت دقیق بیماری‌ ام اس تاکنون مشخص نشده است، ‌اما به نظر می‌رسد که بدن به طور بی‌اختیاری بر علیه اجزاء خودش مواد مضر تولید می‌کند و موجب اختلال در کار آنها می‌شود. 
وی یاد آور شد: البته برخی از عوامل نظیر جنسیت، عوامل شغلی و محیطی، ژنتیک، مهاجرت، زندگی در ارتفاعات،‌نژاد و برخی از عفونت‌ها در خصوص افزایش خطر ابتلا به‌ام اس مطرح هستند. 
نجاری با اشاره اینکه تشخیص زود هنگام‌ ام اس در درمان مناسب این بیماری نقش عمده‌ای دارد، اظهار داشت: اختلالات حسی و حرکتی، ضعف و ناهماهنگی اندام تحتانی، اختلالات بینایی، ضعف و ناهماهنگی اندام فوقانی و دوبینی از مهم‌ترین علایم مرتبط با‌ ام اس است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha