این که به فرزندتان بگویید چیزی به اسم هیولا یا غول وجود ندارد، او را قانع نمی‌کند و باعث نمی‌شود احساس امنیت کند.

سلامت نیوز: این که به فرزندتان بگویید چیزی به اسم هیولا یا غول وجود ندارد، او را قانع نمی‌کند و باعث نمی‌شود احساس امنیت کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت روان آگاهی، این که به فرزندتان بگویید چیزی به اسم هیولا یا غول وجود ندارد، او را قانع نمی‌کند و باعث نمی‌شود احساس امنیت کند. اگر هم او را به خاطر ترسش مسخره کنید یا حوصله‌اش را نداشته باشید، فقط اوضاع را بدتر می‌کند. (بسیاری از والدین گفته‌اند بعد از این که هیولاها را به عنوان یک واقعیت پذیرفتند، مشکل‌شان کمتر شده، چون فرزند آنها دیگر مجبور نبوده از واقعیت ذهنی خود دفاع کند). به او اطمینان بدهید در امنیت است و هیولاها فقط در تخیل ما، برنامه‌های تلویزیون یا داستان ها وجود دارند. بگویید که دور و برش هستید و از او مراقبت می‌کنید.

  1.  بالای تخت یا رختخواب کودکتان چیزی مثل آینه کوچک، تلفن همراه، عکس یک فرشته، یک تکه روبان قرمز یا یک نشان مذهبی بگذارید تا هیولاها را فراری دهد.
  2. می‌توانید به عنوان بخشی از آداب پیش از خواب، جارو بردارید و هیولاها را از داخل کمد دیواری به زیرزمین یا پارکینگ یا بیرون از درب منزل جارو کنید.
  3. لباس خواب (یا تی شرت یا جوراب) ضد هیولا به کودکتان بپوشانید.
  4. بالشش را سمتی که هیولا ندارد، بگذارید (این مورد پس از کابوس شبانه هم  قابل استفاده است).
  5. «اسپری هیولاکش» یا «ضدهیولا» درست کنید. (مادری برای این کار قوطی شیشه شور را شسته و پر از آب کرده بود و روی آن نوشته بود «هیولاکش»).
  6. برای اتاق کودکتان چراغ خواب بخرید (دقت کنید لامپ خوابی که تهیه می‌کنید، سایه های ترسناک روی دیوار ایجاد نکند).
  7. موقع خواب یک عروسک کنارش بگذارید تا از او مراقبت کند (و کودکتان هم مواظب عروسک باشد).
  8. پیش از خواب یک موسیقی آرامش بخش بگذارید.
  9. جلوی در کمد دیواری صندلی بگذارید.
  10. کودکتان را تشویق کنید لباس‌هایش را از داخل کمد دیواری بیرون بیاورد و خودش ببیند که روی لباس‌ها و چوب رختی، دستگیره در و کف کمد دیواری هیولا نیست.
  11. اگر جوجه، خرگوش یا پرنده دارید، شب‌ها قفسش را داخل اتاق کودکتان بگذارید تا از او مواظبت کند.
  12. یک چراغ قوه به کودکتان بدهید. (این کار خصوصا در مواردی که کودک می‌ترسد وارد حمام تاریک شود، موثر است).
  13. از او بخواهید با نور چراغ قوه هیولاها را نابود کند.
  14. با صدای بلند خطاب به هیولاها بگویید: دیروقت است، هیولاها همین الان باید به خانه‌شان برگردند. (مامان بابای آنها منتظرشان هستند)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha