معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: دهیاران با وجود کمبود اعتبارات از کمک‌های مردمی استفاده کنند تا جلوی تهدید سالک در شهرستان گرفته شود.

سلامت نیوز: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: دهیاران با وجود کمبود اعتبارات از کمک‌های مردمی استفاده کنند تا جلوی تهدید سالک در شهرستان گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی علیاری بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که پیرامون هماهنگی برای اتلاف سگهای ولگرد و مبارزه با جوندگان ناقل بیماری سالک برگزار شده بود، اظهار داشت: با بستن سگها در روستاها 80 درصد هزینه‌های مبارزه با بیماری ‌هاری صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: کمیته تخصصی اتلاف سگهای ولگرد زیرمجموعه کارگروه سلامت و امنیت غذایی است که در این راستا هماهنگی اعضای ستاد با دهیاران و شهرداری لازم و ضروری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس در خصوص مبارزه با بیماری سالک در مناطق روستایی شهرستان گنبدکاووس و ضرورت طعمه‌گذاری گفت: استفاده از سم در مبارزه با موش به عنوان جونده ناقل بیماری سالک باید با هماهنگی دستگاههای اجرایی و شبکه بهداشت همانند سالهای گذشته انجام شود.

علیاری افزود: دهیاران با وجود کمبود اعتبارات در این زمینه از کمک مردمی استفاده کنند تا جلوی تهدید سالک در شهرستان گرفته شود.

مبارزه اساسی با سالک نیازمند استقرار مرکز مطالعاتی در این زمینه است

وی با بیان اینکه مبارزه اساسی با سالک نیازمند استقرار مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی در این زمینه است، افزود: رایزنی با نماینده محترم مجلس و مکاتبات با مقامات مسئول انجام شده و باید حساسیتهای لازم در این زمینه انجام شود.

نادر گوکلانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به مشاهده سه حیوان مبتلا به بیماری هاری در حوزه شهرستان افزود: باید پیشگیریها به صورت جدی‌تر صورت بگیرد اما خوشبختانه تاکنون مورد انسانی مشاهده نشده است.

فرهاد بدیعی رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این جلسه افزود: در صورت گازگرفتگی انسان توسط سگ صاحبدار، صاحبان سگ مقصر و مسئول شناخته خواهند شد و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha