رئیس پنجاه و چهارمین کنگره دندانپزشکی ایران با بیان اینکه دندانپزشکی کشورمان دچار آفت بزرگ و سونامی افزایش تولید نیروی پزشکی شده است از برنامه ای اختصاصی برای رسیدگی به آینده دندانپزشکی کشور در این کنگره خبر داد.

بررسی سونامی افزایش تعداد دندانپزشکان کشور

سلامت نیوز: رئیس پنجاه و چهارمین کنگره دندانپزشکی ایران با بیان اینکه دندانپزشکی کشورمان دچار آفت بزرگ و سونامی افزایش تولید نیروی پزشکی شده است از برنامه ای اختصاصی برای رسیدگی به آینده دندانپزشکی کشور در این کنگره خبر داد.


به گزارش خبرنگار سلامت نیوز،دکتر سیدحسین مرتضوی رئیس پنجاه و چهارمین کنگره دندانپزشکی ایران،در نشست خبری درباره این کنگره گفت:« اولین کنگره دندان پزشکی در سال ۱۳۴۲ به وسیله جامعه دندان پزشکی ایران به همت دکتر حسین نواب برگزار گردید که پس از انقلاب نام آن دستخوش تغییراتی شد و به انجمن دندانپزشکی ایران تغییر یافت».


وی با بیان اینکه «بیمار محوری» عنوان اصلی این کنگره است؛گفت:«این کنگره چندین مشخصه نسبت به کنگره های قبل دارد.در این کنگره عنایت به تاریخ دندانپزشکی از مشخصه هایی است که در قبل سابقه نداشته است و قرار بر این است که از پدر دندانپزشکی ایران، دکتر حسین نواب تجلیل شود».


دکتر مرتضوی با اشاره به حضور سخنرانان برجسته ایرانی و خارجی در این کنگره، گفت:« حدود 20 سخنران از کشورهای امریکا،هلند،سوییس،کانادا،اسپانیا و ایتالیا در این کنگره شرکت خواهند داشت».


وی با بیان اینکه دنداپزشکی کشورمان دچار آفت بزرگ و سونامی افزایش تولید نیروی پزشکی شده است؛گفت:«در روز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه جاری در آخرین بخش از کنگره برنامه ای اختصاصی برای رسیدگی به آینده دندانپزشکی کشور را داریم».


به گزارش خبرنگار سلامت نیوز،در ادامه دکتر پوریا مطهری دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره دندانپزشکی نیز،گفت:«برنامه علمی کنگره در طی چهار روز در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. پیش بینی می شود یک چهارم دندانپزشکان کشور در این کنگره شرکت کنند».


وی ادامه داد:« در این برنامه تلاش شده برای پاسخ به سئوالات حرفه ای دندانپزشکان،مروری بر اطلاعات گذشته و آشنا کردن آنها با یافته های جدید دندانپزشکی از اساتید با تجربه استفاده شود».


دکتر مطهری افزود:«دراین کنگره 70 پوستر و 28 برنامه آموزش دور میز به صورت عملی و 25 برنامه کارگاهی خواهیم داشت».


وی در پایان گفت:« یک سمپوزیوم اختصاصی در برنامه علمی کنگره امسال برای وضعیت بهداشت دهان در کشور در نظر گرفته شده است تا تاکید شود بهداشت دهان یکی از دغدغه های دندانپزشکی کشور است و در آن از صاحبنظران دعوت کرده‌ایم به بررسی این مقوله بپردازند. غیر از مجموع سخنرانی‌ها، مجموعه‌ای از برنامه‌های علمی هم داریم که افراد حاضر در کنگره می‌توانند در آن به تبادل نظر بپردازند».


لازم به ذکر است پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ۹۳ به مدت چهار روز در محل اجلاس سران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 4
    نگران نباشید،اگه ظزفیت این زشته یک میلیون برابر هم بهش،هیچ اتفاقی برا درامدشون نمی افته