سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 110650

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: فلزات مضر باعث مرگ سلولی، ایجاد سرطان، تبدیل سلول‌های خوش خیم به سلولهای بدخیم می‌شود.

سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: فلزات مضر باعث مرگ سلولی، ایجاد سرطان، تبدیل سلول‌های خوش خیم به سلولهای بدخیم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدشکرزاده در همایش ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در ساری، اظهار داشت: برخی از مواد شیمیایی باعث اثرگذاری منفی بر چرخه سلولی و ایجاد اختلالات حاد و مزمن در بدن می‌شود.

وی، با بیان اینکه عوامل شیمیایی به صورت فیزیکی و ترکیبی مخاطرات جسمی برای فرد ایجاد می کند، افزود: برخی از مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها تهاجمی هستند.

دکتر شکرزاده، با بیان اینکه برخی مواد شیمیایی بر ژنتیک نیز تاثیرگذار است، گفت: این عامل خطر ممکن است به نسل بعدی نیز منتقل شود.

این عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: ترکیبات فلزی در سیستم بیولوژیک به راحتی خارج نمی شود و باعث وارد شدن سایر فلزات می شود.

دکتر شکرزاده، با بیان اینکه فلزاتی مانند سرب و جیوه برای بدن مضر و فلزاتی مانند سلینوم نبودشان باعث ایجاد مشکل و فلزاتی مانند کروم 6 مفید هستند، اظهار داشت: فلزات مضر را باید از بدن خود دور سازیم.

این استاد دانشگاه، افزود: فلزات مضر باعث مرگ سلولی، ایجاد سرطان، تبدیل سلولهای خوش خیم به سلولهای بدخیم می شود.

وی با بیان اینکه روزانه 200 ماده شیمیایی به مواد شیمیایی موجود در اطراف افزوده می شود، گفت: توسعه شهری و افزایش جمعیت عامل مهم افزایش مسمومیت با فلزات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha