یک متخصص تغذیه گفت: نوع مواد غذایی مصرفی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش یا افزایش حساسیت‌های فصلی داشته باشد.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: نوع مواد غذایی مصرفی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش یا افزایش حساسیت‌های فصلی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جلیل نباتی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از افراد دچار مشکلی به نام آلرژی فصلی هستند، اظهار کرد: در فصل بهار بیشتر از سایر فصل‌ها، افراد به آلرژی‌های مختلفی مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: آلرژی نوعی واکنش دستگاه ایمنی بدن به مواد خارجی است و موادی که قادر به تحریک و موجب حساسیت‌های مختلفی هستند آلرژن نام دارند.

نباتی در رابطه با نقش مواد غذایی در کاهش یا افزایش آلرژی، اظهار کرد: نوع مواد غذایی مصرفی می‌تواند با تقویت و هوشمندسازی سیستم ایمنی بدن، شدت آلرژی‌های فصلی را کاهش داده و یا برعکس این موضوع می تواند بدن را نسبت به آلرژن‌ها تضعیف و آسیب پذیرتر کند، بیماری‌های آلرژیک برخی از مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را به این فکر می اندازند که باید دفاع خود را در برابر گرده‌ها، غبار و سایر مواد آلرژی زا آغاز کند.

این متخصص تغذیه گفت: برای کاهش علائم التهابی و مشکلات موجود از حساسیت‌های فصلی از موادی که آنتی اکسیدان بالا دارند و حاوی ویتامین‌های A ،C ،E هستند مانند چای سبز، سبزیجات با برگ سبز تیره نظیر اسفناج و کرفس، آب هندوانه و مرکبات استفاده کرد.

نباتی خاطرنشان کرد: در کودکان تا سن یک سالگی برای جلوگیری از ایجاد حساسیت‌های فصلی باید به جای شیر گاو از شیر لاکتوزدار استفاده شود علاوه بر آن استفاده از ماست کم چرب، می‌تواند حساسیت‌ها را از افراد مستعد آلرژی کم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha