افزایش تعرفه‌های ترجیحی برای متخصصین زنان و زایمان و کارشناسان مامایی منجر به ترغیب مادران برای زایمان طبیعی نیز می‌شود.

سلامت نیوز: افزایش تعرفه‌های ترجیحی برای متخصصین زنان و زایمان و کارشناسان مامایی منجر به ترغیب مادران برای زایمان طبیعی نیز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، زالی رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: رایگان شدن زایمان طبیعی طبق فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها به عنوان اینکه باری از دوش خانواده‌ها در خصوص هزینه‌های آن بردارد و نیز آمار سزارین‌ها را کاهش دهد به تنهایی کافی نیست،‌ البته هر چند که به عنوان گامی موثر و طولانی‌مدت می‌تواند مشوق خوبی برای ترغیب خانوداه‌ها به ویژه زوج‌های جوان برای انجام زایمان طبیعی شود ولی در کنار آن کاهش آمار سزارین‌های غیرضروری مستلزم برنامه‌ریزی‌های دیگری نیز است.

 

وی با بیان اینکه جوانان باید به زایمان طبیعی به عنوان امری فیزیولوژیک بنگرند تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل بیشتر گرایش‌ها به سمت سزارین‌های غیرضروری، تمایل جوانان و خانواده‌ها به این موضوع فقط به خاطر ترس از دردهای ناشی از زایمان طبیعی است در حالی که شاید ندانند که زایمان طبیعی خود در تکامل جنین حتی حین تولد نیز اثربخش بوده و نوزادانی که با این شیوه متولد می‌شوند از سایر همنوعانشان باهوش‌تر بوده و از رشد خوبی نیز برخوردار خواهند شد.
تعرفه‌های ترجیحی زنان و زایمان باید افزایش یابد 

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از علل انجام سزارین‌ها گاها سوق دادن افراد به سوی سزارین توسط ماماها و یا متخصصین زنان است که پایین بودن تعرفه‌های دریافتی آنها در این زمینه مهم‌ترین علت این امر است.
وی با بیان اینکه تعرفه‌های زنان و زایمان باید افزایش یابد اظهار داشت: رایگان شدن زایمان طبیعی به ویژه در بسیاری از بیمارستان‌های مناطق دور افتاده که امکانات آن را دارند بسیار موثر است اما این شیوه تنها زمانی می‌تواند با هدف کاهش سزارین‌‌ها و میل به داشتن فرزند، اثر مطلوب خود را بگذارد که در کنار آن نیز تعرفه‌های ترجیحی تأمین شده برای متخصصین زنان و زایمان و همچنین کارشناسان مامایی افزایش یابد و این امر منجر به تحمیل هزینه‌‌های بیشتر برای این افراد نشود که خود این امر نیزمنجر به تشویق آنها برای سوق دادن جوانان به سمت و سوی زایمان طبیعی می‌شود.
زالی همچنین با اشاره به استفاده از شیوه‌های نوین بدون زایمان طبیعی نیز گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ترغیب خانواده‌ها به زایمان طبیعی استفاده از روش‌های بدون درد همچون زایمان در آب و یا زایمان با شیوه‌های مداخله‌ای به منظورکاهش و رفع درد ناشی از آن است که در کنار همه آنها باید فرهنگسازی درست، جامع و  برنامه‌ای نیز برای میل مادران به زایمان طبیعی صورت گیرد به گونه‌ای که،‌ هنگام مراجعه به بیمارستان یا مراکز درمانی برای تولد نوزادان، زایمان طبیعی به عنوان اصلی‌ترین مطالبات زوج‌های جوان قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش زایمان طبیعی حتی خود وزارت بهداشت هم اگر بخواهد مداخله جدی‌تری انجام دهد این نیز نیازمند همکاری و مشارکت از طرف خود مردم نیز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha