سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 110677

دو داروی جدید با نام‌های اختصاریLY2951742 و ALD403 برای درمان میگرن معرفی شدند که با یک تزریق ساده زندگی مبتلایان به میگرن را آسان‌تر می‌کنند.

سلامت نیوز: دو داروی جدید با نام‌های اختصاری" LY2951742 " و" ALD403 " برای درمان میگرن معرفی شدند که با یک تزریق ساده زندگی مبتلایان به میگرن را آسان‌تر می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، حدود 50 تا 75 درصد از بزرگسالان بین سنین 18 تا 65 سال در جهان در سال گذشته دچار سردرد شدند که 10 درصد این موارد میگرن بوده است.

میگرن علاوه بر درد شدیدی که به بیمار تحمیل می‌کند باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه نیز می‌شود. در حال حاضر درمان‌هایی که برای میگرن وجود دارند باعث تسکین درد و کاهش تعداد حملات میگرن می‌شوند.

به گفته پزشکان، بیشتر این داروها برای درمان بیماری‌های دیگری ساخته شده‌اند؛ مانند داروهای کاهش فشارخون، داروهای ضدافسردگی و ضدتشنج که در تسکین درد میگرن نیز موثرند.

به همین علت محققان در پی یافتن دارویی اختصاصی برای درمان میگرن بودند. در جریان کنگره آکادمی نورولوژی آمریکا که از 26 آوریل تا 3 مه برگزار می‌شود، دو داروی LY2951742 و ALD403 بیشتر مورد توجه محققان قرار گرفت.

این داروها قادرند فعالیت ژن‌هایی را که در هنگام حملات میگرنی حامل پیام درد هستند، متوقف کنند. این دو دارو عملکردی شبیه به سایر داروهای درمان میگرن دارند، اما میزان پاسخ‌دهی بیمار به آن‌ها بیشتر است.

پروفسور دیوید دودیک اظهار کرد: با مصرف این داروها تعداد حملات میگرنی در ماه در 70 تا 77 درصد بیماران به نصف کاهش یافته و در مورد 31 تا 41 درصد بیماران به کلی برطرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha