سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 110685

یک فوق تخصص غدد با بیان اینکه ورزش عامل موثری در حفظ سلامت و کاهش قند خون است، گفت: ورزش از عوامل موثر در درمان دیابت نوع دو است.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص غدد با بیان اینکه ورزش عامل موثری در حفظ سلامت و کاهش قند خون است، گفت: ورزش از عوامل موثر در درمان دیابت نوع دو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج ایران زاد با اشاره به اینکه ورزش‌های همراه با تحرک موجب بهبود دیابت نوع دو می‌شود، گفت: حرکاتی که فشار بسیار زیادی بر عضلات وارد می‌کنند نه تنها مفید نیستند بلکه به علت نبود مهارت‌های لازم و فشار بر عضلات می‌توانند خطرناک باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تاکید به اینکه پیاده روی روزانه به مدت حداقل 30 تا 60 دقیقه یک ورزش ایده‌آل است، گفت: در مبتلایان به دیابت ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه سواری و تنیس بسیار مفید است.

ایران زاد یادآور شد: افرادی که آموزش‌های لازم در زمینه رشته ورزشی خاصی را دریافت نکرده‌اند باید روزانه به آهستگی و به مدت حداکثر 10 دقیقه به فعالیت بپردازند.

این فوق تخصص غدد گفت: پیش از افزایش در میزان فعالیت‌ها باید با پزشک معالج مشورت شود تا وضعیت قلبی عروقی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: کاهش وزن و انجام فعالیت ورزش درمانی کمکی در بهبود دیابت و کنترل میزان قند خون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha