شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11069

محققان در حال آزمایش شیوه ای جدید برای از بین بردن سلولهای سرطانی با استفاده از آنتی بادیهای جستجوگر تومورهای سرطانی و در نهایت پختن این سلولها هستند.

در این تکنیک جدید و با استفاده از اتصال آنتی بادیهای جستجوگر تومورهای سرطانی به نانولوله های کربنی، سلولهای سرطانی به صورت گزینشی نابود می شوند.

 


نکته جالب توجه درخصوص این فناوری نوین این است که سلولهای سرطانی در حقیقت به هنگام قرار گرفتن در معرض نور نزدیک به مادون قرمز حرارت دیده تا آنجا که پخته شده و از بین می روند.

 

دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه ساوت وسترن با همکاری گروهی از محققان دانشگاه دالاس با ابداع این تکنیک نوین درمانی امیدهای تازه ای فراروی دانشمندان درخصوص از بین بردن مؤثر تومورهای سرطانی ایجاد کرده اند.

 

بر اساس گزارش ساینس دیلی، در این تکنیک نوین محققان به استفاده از مولکولهای بیولوژیکی روی آورده اند که آنتی بادیهای monoclonal نام دارند و می توانند خود را به راحتی به سلولهای سرطانی بچسبانند.

 

محققان می گویند این نوع آنتی بادیها هم می توانند به تنهایی به از بین بردن سلولهای سرطانی اقدام کنند و یا به داروهای ضد سرطانی قدرتمند چسبیده و حجم قابل توجهی از داروهای مؤثر را به سوی تومورها هدایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha