سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: ارتقاء شاخص سرانه تخت بستری در استان در گرو مشارکت خیرین، بخش خصوصی، سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: ارتقاء شاخص سرانه تخت بستری در استان در گرو مشارکت خیرین، بخش خصوصی، سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،"امیدعلی پاپی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین سرانه تخت بیمارستانی استان نسبت به میانگین کشوری پایینتر است به نحوی که این شاخص در کشور به ازای هر 1000 نفر 1.5، در لرستان 1.2 و در بروجرد 1.1 است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان 220 تختخوابی آیتالله بروجردی(ره) که مجری آن وزارت راه و شهرسازی است حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار و رفع مشکلات بودجهای و ساخت این پروژه مهم و در ادامه تجهیز آن توسط دانشگاه، باز هم شهرستان بروجرد نسبت به شاخصهای کشوری از لحاظ تأمین فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی پایینتر است.

پاپی اضافه کرد: در این رابطه برای تسریع در ساخت این بیمارستان که از اولویتهای اصلی دانشگاه است با مساعدت استاندار و مسوولین وزارت بهداشت با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری رایزنیهای زیادی صورت گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به چگونگی بهبود بخشیدن شاخصهای محیط و تخت بیمارستانی، گفت: برای بهبود شاخص‌های فضاهای فیزیکی و تخت بیمارستانی در استان لرستان آمادگی کامل داریم که مجوز ساخت فضاهای بیمارستانی را برای بخش خصوصی صادر کنیم و انتظار میرود که خیرین، بخش خصوصی، سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز نهایت مشارکت را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به فرسودگی محیط‌های بیمارستانی، افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوبی از طرف دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و از آنجا که دانشگاه بهرهبردار و تجهیزکننده پروژههاست و 90 درصد پروژهها نیز توسط راه و شهرسازی اجرا میشود تلاش خواهیم کرد به محض اتمام آنها، به سرعت نسبت به تجهیز و به بهرهبرداری رساندن پروژهها اقدام شود.

پاپی اضافه کرد: پروژه اورژانس بیمارستان حضرت امام خمینی بروجرد(ره) بهعلت عدم بودجه مناسب همچنان تعطیل است و با توجه به اینکه متاسفأنه هنوز بودجه مناسبی به این طرح اختصاص نیافته است پیشرفتی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: براساس دستورالعملهای جدید صادره، پروژههایی که درصد پایینی از پیشرفت فیزیکی داشته باشند در دستورکار قرار نمیگیرند که امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب شاهد ادامه ساخت این اورژانس نیز باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha