متخصص اورولوژی و درمان ناباروری با اشاره به اینکه ۲۵ درصد زوج‌های ایرانی برای یک بار در طول مدت زندگی زناشویی خود ناباروری را تجربه می‌کنند، گفت: ساخت اسپرم با استفاده از سلول‌های بنیادین در حیوانات با موفقیت انجام شده است.

سلامت نیوز: متخصص اورولوژی و درمان ناباروری با اشاره به اینکه ۲۵ درصد زوج‌های ایرانی برای یک بار در طول مدت زندگی زناشویی خود ناباروری را تجربه می‌کنند، گفت: ساخت اسپرم با استفاده از سلول‌های بنیادین در حیوانات با موفقیت انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سراج‌الدین وحیدی دبیر هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه 25 درصد زوج‌های ایرانی در طول دوران زناشویی خود ناباروری را تجربه می‌کنند، گفت: 5 درصد این افراد به صورت نابارور باقی می‌مانند.

وی افزود: مطالعه‌ای انجام شده که نشان می‌دهد 25 درصد زوج‌های ایرانی در طول مدت زندگی زناشویی خود یک‌بار ناباروری را تجربه کرده‌اند و این به این معنی است که این زوج‌ها مدت یک سال برای فرزندآوری تلاش می‌کنند اما موفق به بارداری نمی‌شوند.

این متخصص اورولوژی و ناباروری مردان، خاطرنشان کرد: در نهایت 5 درصد این افراد به صورت نابارور باقی می‌مانند و مابقی با درمان‌های مختلف، قدرت باروری خود را پیدا می‌کنند.

وی عمده‌ترین علت ناباروری را مشکلات مرتبط با دستگاه تناسلی مرد و بیماری‌های مادرزادی پسران مانند عدم نزول بیضه در نوزادی عنوان کرد و گفت: یکسری از علل ناباروری اکتسابی هستند و یکسری محیطی. به طور مثال مصرف سیگار در ناباروری تاثیرگذار است.

وحیدی با اشاره به ناباروری زوجین گفت: 50 درصد مسائل ناباروری مربوط به مرد و 50 درصد مربوط به زنان می‌شود و 30 تا 40 درصد مردان ایرانی به بیماری واریکوسل مبتلا هستند.

وی استفاده از سلول‌های بنیادین در درمان ناباروری و تولید اسپرم را سخت عنوان کرد و گفت: به دلیل تعداد کروموزوم‌های اسپرم و تفاوت آنها با سایر اعضای بدن انسان، ساخت اسپرم از سلول‌های بنیادین بسیار مشکل‌تر از ساخت سایر اعضای بدن است اما باید بگویم که ساخت اسپرم از سلول‌های بنیادین در نمونه‌های آزمایشگاهی و حیوانات با موفقیت انجام شده است.

وی به یکی از تحقیقات درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات ناباروری مردان مربوط به این مسئله می‌شود که تکامل اسپرم در بدن آنها به صورت کامل انجام نمی‌شود به همین منظور تحقیقاتی در حال انجام است تا تکامل اسپرم را در محیط آزمایشگاهی انجام دهیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسدی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    2 0
    با سلام لطفأ گزارشی از این تحقیق در مورد انسان و اینکه چه مدت دیگه ممکنه طول بکشه تهیه کنین. من آزواسپرم هستم و 17 سال است که از داشتن فرزند محرومم. متشکر.