مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از ارتقا و رشد تمامی شاخصهای بهداشتی، ایمنی، حفظ و ارتقای سطح سلامت محیط بیمارستانهای تامین اجتماعی خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از ارتقا و رشد تمامی شاخصهای بهداشتی، ایمنی، حفظ و ارتقای سطح سلامت محیط بیمارستانهای تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید تقی نوربخش در کنگره بین‌المللی مشورتی سلامت شغلی، اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان دومین متولی بخش درمان کشور دارای 77 بیمارستان ملکی است. کارکنان مراقبتهای بهداشتی درمانی در معرض عوامل زیان آور محیط کار بوده و بیمارستان به عنوان یک مکان با مخاطره زیاد شناخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش کارکنان در سلامت بیماران، کاهش آلام و دردها و نظر به این که منابع انسانی در سازمانها از مهمترین منابع محسوب می‌شوند توجه به سلامت محیط کار و کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نوربخش با بیان اینکه بررسی وضعیت موجود در سال 1386 با برنامه ریزی گروه بهداشت حرفه ای و طب کار اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی طرح مداخله ای کنترل آلاینده ها آغاز و پس از 5 سال برنامه مورد نظر ارزیابی شد، به تشریح روش کار این طرح پرداخت.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، روش کار شامل مطالعه منابع و مراجع، تهیه آیین نامه، چک لیست، فرم های مرتبط، تدوین برنامه، ارسال چک لیست به بیمارستان، ارزیابی، اندازه گیری، پایش و کنترل آلاینده ها توسط متخصصین مربوطه و بررسی مجدد وضعیت پس از دوره زمانی 5 ساله است.

نوربخش در ادامه اظهار داشت: بررسی های به عمل آمده حاکی از ارتقا و رشد تمامی شاخصهای بهداشتی ایمنی، حفظ و ارتقای سطح سلامت محیط کار کارکنان بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد که تبادل تجارب بتواند دریچه های جدیدی را برای توسعه دامنه پوشش به خصوص در بخش مشاغل غیر رسمی و کارگران مهاجر فراهم کند.

نوربخش ادامه داد:  سازمان تامین اجتماعی علاوه بر مشاغل رسمی کشور به تدریج با توجه به ارتقاء توانمندی های آن نسبت به توسعه دامنه پوشش به گروه های غیر رسمی کشور نیز اهتمام به عمل آورده است.

وی با اشاره به ماده 8 قانون تأمین‌اجتماعی که شرایط ادامه بیمه برای کسانی که از شمول بیمه شدگان خارج می‌شوند را به صورت اختیاری فراهم می‌کند، اظهار داشت: بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو نیز با تصویب قانون مربوطه در سال 1376 تحت پوشش قرار گرفتند که با تصویب قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار در سال 88 نه تنها دامنه پوشش برای این گروه افراد توسعه یافت بلکه تنوع و میزان حمایتها نیز برای جامعه مخاطب ارتقاء یافت.

نوربخش همچنین به تشریح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی پرداخت و گفت: آن دسته از کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان و یا تجدید بنا و تخریب فعالیت می نمایند، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته اند و تاکنون بالغ بر 800 هزار نفر از حمایتهای قانونی این سازمان بهره مند شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha