سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 110708

یک دندانپزشک گفت: انجام عمل جرم گیری دندان‌ها هیچ گونه عوارضی به دنبال ندارد.

سلامت نیوز: یک دندانپزشک گفت: انجام عمل جرم گیری دندان‌ها هیچ گونه عوارضی به دنبال ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدهادی شفق افزود: جرم گیری خدمتی است که هیچ گونه عوارضی از جمله برداشت مینای دندان و باز شدن و یا ایجاد شکاف بین دندانها را برای بیمار به دنبال ندارد.

وی به زمان انجام جرم گیری دندانها اشاره کرد و گفت: زمانی که بین و دور لثه و دندانها جرم ایجاد می‌شود فرد در هر سنی که باشد حتی در دوره کودکی و میانسالی، باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کند به طوری که جرم گیری باید به محض تشکیل جرم به صورت دوره‌ای انجام شود.

دکتر شفق تصریح کرد: جرم‌هایی که پای دندانها تشکیل می‌شود هیچ ارتباطی به رژیم غذایی و آب ندارد بلکه از املاح موجود در بزاق افراد ساخته می شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که فرد به طور منظم بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند می تواند از تشکیل جرم جلوگیری کند هر چند دندان بعضی افراد نیز با رعایت بهداشت دچار جرم می شود که علت آن بالا بودن میزان املاح موجود در بزاق این افراد است.

وی تاکید کرد: اگر فردی عمل جرم گیری را به هرعلتی انجام ندهد دچار بوی بد دهان همراه با لقی و از بین رفتن دندان می شود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: افرادی که عمل جرم گیری باعث ایجاد فاصله بین دندانهایشان می‌شود و احساس می‌کنند دندانهاهایشان نسبت به مواد غذایی حساسیت پیدا کرده، کاملا طبیعی است و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha