بررسی ها نشان می دهد پرستارانی که شب کار هستند باید به تناوب ، شیفت کاریشان تغییر کند تا در وضعیت بدنی و فکری سالم تری قرار داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی، پرستارانی که شب کار هستند پس از مدتی از نظر تامین خواب مورد نیاز بدن و آرامش در طول ساعات بیداری دچار مشکلاتی می شوند و از این رو بهتر است شیفت های کاری به طور هفتگی یا چند روز یک بار جابجا شود تا بدن بتواند کم خوابی های خود را جبران کند و فشار مضاعف به اندامهای حساس از جمله قلب وارد نشود.

بنابر همین گزارش محققان دانشگاه مریلند بر روی بیش از 2200 پرستار با برنامه کاری متغیر تحقیق کردند. برخی از آنها در روزهای تعطیل و ایام خاص شب کار بودند و برخی نیز در اکثر روزهای هفته شب کار بوده اند.

آنها در مورد اینکه آیا پرستاران شب کار پس از پایان کار و خوابیدن احساس خستگی می کنند و یا اینکه احساس کمبود خواب و خستگی می کنند بررسی هایی انجام دادند.

نتیجه اینکه چنانچه پرستاران شیفت های شب بیش از 3 بار در هفته شبها مشغول به انجام وظیفه باشند نه تنها از نظر نیاز بدن بلکه از نظر فکری و آرامش در انجام کارهای روزمره و حتی ارتباط با اطرافیان و خانواده دچار مشکل می شوند.

بی خوابی های کوتاه مدت منجر به عوارضی از قبیل خستگی و گرفتگی های عضلانی و سردرد می شود، در صورتی که بی خوابیهای طولانی تر می تواند به بیماریهای قلبی و متابولیکی و تاثیر منفی در رفتار با بیماران و اطرافیان بیانجامد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha