وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشارکت خیران در پروژه‌های بهداشتی و درمانی قابل توجه است، گفت: ترتیبی اتخاذ شود تا مدیریت مراکز درمانی خیرساز به خود خیران واگذار شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشارکت خیران در پروژه‌های بهداشتی و درمانی قابل توجه است، گفت: ترتیبی اتخاذ شود تا مدیریت مراکز درمانی خیرساز به خود خیران واگذار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، ظهر امروز در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به موقعیت فرهنگی مناسب استان یزد اظهار داشت: این استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر پیش‌قدم شود و مرجعیت حوزه پیشگیری و بهداشت در سطح استان‌های کشور را بر عهده بگیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین با تعامل مناسب با سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌تواند به عنوان قطب منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در حوزه بهداشت و پیشگیری فعالیت کند.

وزیر بهداشت، تشکیل یک کارگروه در زمینه بهداشت و پیشگیری در زمینه بیماری‌های غیرواگیر در این استان را پیشنهاد داد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه دارو، می‌توان ظرفیت‌های جدیدی را در این استان ایجاد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت مناسب استان یزد در زمینه پرورش گیاهان دارویی با توجه به شرایط آب و هوایی این استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد می‌تواند در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی پیشقدم شود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران این استان به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: تعامل و تسهیلات لازم را برای حضور خیران فراهم کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای حضور و ایجاد انگیزه برای خیران ضرورت دارد ساماندهی مناسبی در این حوزه صورت پذیرد تا خیران همگام با برنامه‌های وزارت بهداشت با علاقمندی و انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت بر اساس اولویت‌های نظام سلامت فعالیت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی توصیه کرد: مدیریت مراکز درمانی که توسط خیران ساخته شده است، به خود آنها محول شود چرا که این اقدام می‌تواند برای همه و خود خیران آثار و برکات زیادی داشته باشد.

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواست: با تاسیس و راه‌اندازی یک مرکز پژوهشی و آموزشی بزرگ، مرجعیت علمی در چند رشته اساسی را ایجاد کند.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های میرمحمدی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی خطاب به مدیران این دانشگاه گفت: امسال سال پرکاری برای نظام سلامت است و دولت به این حوزه اعتماد کرده و انتظار این است که مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش رضایتمندی مردم، همه جهادی عمل کنند و همراه با تدبیر، رضایتمندی مردم نسبت به ارائه خدمات درمانی را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: در توزیع منابع انسانی و ارائه خدمات، همه استان به صورت یکسان دیده شود و سمت و سوی حرکت در حوزه سلامت، عدالت محور باشد.

 در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یزد که با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، تعدادی از نمایندگان شهرستان‌های مختلف یزد در مورد مشکلات و چالش‌های موجود توضیحاتی ارائه دادند که وزیر بهداشت دستور لازم برای پیگیری و رفع این مشکلات را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha