سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 110712

یک متخصص کودکان گفت: استفراغ قهوهای یا سبز در نوزادان ناشی از ترشحات زایمانی است که کودک در هنگام زایمان بلعیده است.

سلامت نیوز: یک متخصص کودکان گفت: استفراغ قهوهای یا سبز در نوزادان ناشی از ترشحات زایمانی است که کودک در هنگام زایمان بلعیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استفراغ یکی از مشکلات دوران نوزادی و کودکی است که میتواند بالا آوردن بیضرر مقداری شیر باشد و یا نشانه بیماریهایی نظیر انسداد در سیستم گوارشی و مجاری صفرایی، عفونت سیستم ادراری، آپاندیسیت، آلرژی غذایی و... باشد.

وی با بیان اینکه استفراغ بیشتر در کودکانی که با شیرخشک تغذیه میکنند آشکار است، اضافه کرد: هنگامی که کودکان با ولع شیر میخورند، شیر به ریه آنها وارد و دچار استفراغ میشوند.

شفیعزاده با بیان اینکه اگر کودک بلافاصله پس از خوردن شیر بالا میآورد به احتمال زیاد در حرکت غذا از مری به معده دچار اختلال شده است، اظهار کرد: ریفلاکس زمانی پیش میآید که عضلات بین مری و معده به درستی کار نکنند و در نتیجه محتویات معده به حلق باز میشود.

این متخصص کودکان با تأکید بر اینکه زمانی که استفراغ کودکان قهوهای یا سبز باشد این مهم ناشی از ترشحات زایمانی است که کودک در هنگام زایمان بلعیده است، تصریح کرد: حتی برخی اوقات تکنیک غلط تغذیه نیز در تشدید استفراغ تأثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha