سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 110729

وزیر بهداشت، سیاست‌های کلی نظام سلامت که اخیرا از سوی رهبری منتشر شده را الگویی خواند که به اقداماتی بنیادین در عرصه بهداشت و سلامت کشور منجر می‌شود و گفت: تمام تلاشم آن است که این سیاست‌ها هر چه سریع‌تر و البته با تدبیر و برنامه به مرحله اجرا درآید.

گزارش وبلاگی وزیر بهداشت از وضعیت نظام سلامت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، سیاست‌های کلی نظام سلامت که اخیرا از سوی رهبری منتشر شده را الگویی خواند که به اقداماتی بنیادین در عرصه بهداشت و سلامت کشور منجر می‌شود و گفت: تمام تلاشم آن است که این سیاست‌ها هر چه سریع‌تر و البته با تدبیر و برنامه به مرحله اجرا درآید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی با انتشار مطلبی در وبلاگ خود آورده است:«هر چند طی 9 ماه گذشته که به عنوان وزیر مشغول خدمت شده‌ام، تمام روزها پر کار و پر مشغله بوده، اما هفته نخست اردیبهشت، کارها بسیار فشرده بود. برنامه‌های گوناگون هفته سلامت، پیگیری‌های ضروری برای آغاز به کار جلسات کار گروه اجرایی کردن سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و همچنین بحث‌های متعدد در مورد چگونگی تخصیص و جذب اعتبارات حاصل از درآمد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، در کنار امور جاری وزارتخانه، حتی فرصتی برای نوشتن مطلب برای وب‌سایت هم باقی نگذاشت.

خوشبختانه نخستین جلسه کارگروه سیاست‌های کلی سلامت با حضور معاونان وزارتخانه، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس، سازمان‌های بیمه‌گر و صاحبنظران حوزه سلامت تشکیل شد.

اطمینان دارم این سیاست‌ها الگویی خواهد بود که منجر به اقداماتی بنیادین در عرصه بهداشت و سلامت کشور می‌شود و دستاوردهای بزرگی برای مردم عزیز در تمامی شهرها و روستاها به همراه خواهد داشت.

در این مورد تمام تلاشم این است که سیاست‌ها هر چه سریع‌تر و البته با تدبیر و برنامه به مرحله اجرا درآید و به قول معروف روی زمین نماند. متأسفانه در پاره‌ای موارد، سیاست‌های کلان و قابل استفاده، در حد تعریف و تشریفات باقی می‌ماند و نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات کشور باز کند.

البته باید بپذیریم که کلی بودن سیاست‌ها ممکن است برای برخی از مسئولان ابهاماتی ایجاد کند؛ چنین مواردی می‌تواند سرعت اجرای برنامه‌ها را کند کرده و به تدریج، خود به معضلی تبدیل شود. پس لازم است در نخستین گام ابعاد مختلف هر سیاست برای متولیان حوزه سلامت تبیین شود تا با ایجاد درک واحد و تشخیص صحیح، نقشه راه را تعیین و بر اساس آن حرکت کنیم؛ قطعا این کار به چند ماهی زمان نیاز دارد و باید این مرحله را با جدیت و در عین حال صبوری پشت سر بگذاریم.

پس از آن نیز همه ما و به ‌ویژه مراکز قانون‌گذاری و نظارتی، مانند مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت باید با وسواس و دقت بر این مهم نظارت کنند تا خدای ناکرده، قوانینی خلاف این سیاست‌ها تدوین و تصویب نشود و در مرحله اجرا انحرافی حاصل نگردد.

امیدوارم با این تدابیر بتوانیم گام‌هایی بلند و اساسی در حوزه سلامت و خدمت به ملت عزیز ایران برداریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha