به گفته روان شناسان زنان در آینه به دنبال نواقص خود هستند، در واقع آینه برای انها مانند یک عیب یاب حرفه ای عمل می کند، گاهی زنان آن قدر به آینه خیره می شوند تا بالاخره عیبی ظاهری را به درست یا نادرست به خود نسبت دهند.

سلامت نیوز: به گفته روان شناسان زنان در آینه به دنبال نواقص خود هستند، در واقع آینه برای انها مانند یک عیب یاب حرفه ای عمل می کند، گاهی زنان آن قدر به آینه خیره می شوند تا بالاخره عیبی  ظاهری را به درست یا نادرست به خود نسبت دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنازندگی،  آینه، آینه روی دیوار، به راستی آینه منصف ترین قاضی این جهان است؟ به گمان شما روزانه چند زن این سؤال را از خودشان می پرسند؟ تا به حال زن هایی را دیده اید که دائماً از آینه در مورد ظاهرشان سؤال می کنند؟ سؤالاتی مثل اینکه من چاق نیستم؟ جوش های صورتم خیلی بزرگ نیست؟ آیا بینی بزرگی ندارم؟

 معولاً زنان روزانه 6 بار به آینه نگاه می کنند که این میزان معادل 50 دقیقه در هر روز است، نکتهقبل توجه این است که از هر 10 زن 9 نفر با نگاه به آینه احساس بدی نسبت به خودشان پیدا می کنند.  حال شؤال اصلی این است که اگر نگاه کردن به آینه موجب احساس ناراحتی و ضعف در زنان می شود چرا آنها هر روز و یه صورتی مستمر به این کار ادامه می دهند؟

به گفته روان شناسان زنان در آینه به دنبال نواقص خود هستند، در واقع آینه برای انها مانند یک عیب یاب حرفه ای عمل می کند، گاهی زنان آن قدر به آینه خیره می شوند تا بالاخره عیبی  ظاهری را به درست یا نادرست به خود نسبت دهند. به همین دلیل آنها دائماً در پی این هستند که لاغرتر، زیباتر و کامل تر به نظر برسند، البته نمی توان انکار کرد تصویر ارائه شده از زن کامل توسط رسانه ها نیز در این برداشت آنها از خودشان تأثیر دارد، تصویری که اغلب بی شباهت به بسیاری از زنان معمولی است. در نتیجه حجم انبوه این تصاویر به تدریج تعریف آنها از ویژگی های یک زن عوض می شود و استانداردهای رسانه از یک زن کامل را برای خودشان درونی می کنند.

وابستگی زنان به آینه موجب می شود تا آنها با بی انصافی در مورد خودشان قضاوت کنند و صفات منفی را به خودشان نسبت دهند، چنین مثل این است که شما از روی عمد به عمیق تر شدن شکاف یک زخم دامن بزنید. علی رغم تمام این مشکلات خبر خوب این است که انسان قادرست تصور از خودش را تغییر دهد، یعنی شما می توانید  هر بار که به آینه نگاه می کنید با خود مهربان تر باشید و خود را با صفاتی مثبت توصیف کنید، ضرورتی ندارد این صفات به ظاهر شما وابسته باشد بلکه هر آنچه راجع به شخصیت درونیتان یا کارهایی که در حال انجامش هستید و شما را خوشحال می کند می توان در بهبود حس یک زن نسبت به خودش تأثیرگذار باشد؛ پس تلاش کنید مستقیم مقابل آینه بیاستید و ارتباط خودتان را با این شیء خارجی تغییر دهید.

البته با توجه به اینکه ذهن شما به مکالمه منفی شما با آینه عادت دارد ممکن است زمان طولانی برای تغییر این گفتمان درونی صرف شود، اما هر چه زمان بیشتری بگذارید و دفعات بیشتری از خودتان مقابل آینه تعریف کنید یاد می گیرید که چگونه خودتان را دوست داشته باشد و به آنچه هستید احترام بگذارید. اغلب زنان باید یادبگیرند که بدنشان راعلی رغم تمام تغییراتی که در اثر سن، بارداری، بیماری و یا هر چیز دیگری پیدا می کند دوست داشته باشند، کسب چنین مهارتی باعث می شود زنان احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند و خود را همان گونه که هستند بپذیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha