سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 110733

متاسفانه در بخش بهداشت و درمان کشور در اغلب موارد هر گاه هزینه‌ها کاهش یافته، معمولا کیفیت ارائه خدمات افت کرده است در حالیکه در اصل نباید چنین اتفاقی بیفتد.

سلامت نیوز: متاسفانه در بخش بهداشت و درمان کشور در اغلب موارد هر گاه هزینه‌ها کاهش یافته، معمولا کیفیت ارائه خدمات افت کرده است در حالیکه در اصل نباید چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین مهدوی نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سیستم بهداشت و درمان کشور با نواقص و مشکلات متعددی روبه رو است که هزینه و کیفیت ارائه خدمات از مهمترین آنها به شمار می رود.

 

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه سلامت نباید منجر به افت کیفیت خدمات شود، تاکید کرد: متاسفانه در بخش بهداشت و درمان کشور در اغلب موارد هر گاه هزینه‌ها کاهش یافته، معمولا کیفیت خدمات افت کرده است در حالیکه در اصل نباید چنین اتفاقی بیفتد.
مهدی نیا افزود: در بسیاری از موارد مشاده می‌شود که وقتی یک بیمارستان یا مرکز درمانی که هزینه‌هایش با دفترچه بیمه رایگان و یا بسیار پائین است مراجعه می‌کنند، پزشک وقت کافی برای مداوای او نمی‌گذارد.
وی گفت: همین بیمار اگر به مطب یا کلینیک خصوصی پزشک برود، به طور قطع پزشک متخصص زمان بیشتری را به مداوا و معالجه او صرف می‌کند چرا که به طور مستقیم و قبل از ارائه خدمت، دستمزدش را می‌گیرد.
مهدی نیا اظهار داشت: البته نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن پزشکان و متخصصان انداخت و مشکل اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات ساختاری، مدیریتی و فرآیندی زیادی در بخش بهداشت و درمان کشور وجود دارد، یادآور شد: برای حل این مشکلات نیاز به یک برنامه‌ریزی بلند مدت و البته کوتاه مدت است و باید برای آن به صورت اصولی و واقع بینانه چاره اندیشی کرد.
مهدی نیا خاطر نشان کرد: نظام تامین مالی و پرداخت در حوزه سلامت در کشورمان نقایص زیادی دارد و بسیاری از مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان ناشی از این نقایص است.
وی گفت: نظام بیمه‌ای در کشور نیز در کشور مشکلات زیادی دارد و در این زمینه نیز باید چاره اندیشی کرد و اصلاحات مورد نیاز را هر چه زودتر انجام داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha