یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11074

تحقیقات 15 ماهه و جدید نورولوژیست های استرالیایی نشان می دهد كه استفاده زیاد از تلفن همراه بسیار خطرناك تر از مصرف سیگار و از علل اصلی سرطان است.

پروفسور وینی كورانا از نورولوژیست های برجسته استرالیایی در تحقیقی 15 ماهه دریافته است كه استفاده بیش از 10 سال از تلفن همراه خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد.

تحقیقات این متخصص نشان می دهد كه همه افرادی كه به مدت طولانی از تلفن همراه استفاده می كنند در معرض خطر ابتلا به سرطان مغز و استخوان هستند و این خطر در نوجوانان بیشتر از افراد كهنسال و میانسال و در كودكان نیز بسیار بیشتر از نوجوانان است.

پروفسوركورانا معتقد است كه هنگامی كه افراد از بلوتوث ها و هدست های الكتریكی استفاده می كنند یك طرف از مغز آن ها در معرض امواج الكترومغناطیسی قرار می گیرد و این عامل سبب تحریكات مغزی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهدشد.

وی به شدت خواستار اعمال سیاست هایی برای كاهش استفاده از تلفن همراه شده است كه این پیشنهاد از سوی دولت آلمان و فرانسه به اجرا در آمده و اكنون در این كشورها سیاست های كاهش استفاده از تلفن همراه برای حفظ سلامتی شهروندان اجرا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha